"Telefonujące" billboardy to zagrożenie

BlueCasting został próbnie wprowadzony na rynek przez brytyjską firmę Filter UK. Polega on na instalowaniu w billboardzie detektora wykrywającego urządzenia Bluetooth znajdujące się w pobliżu. Dzięki temu billboard może "zadzwonić" do użytkownika pytając, czy ten zgodzi się na przyjęcie treści reklamowych.
"Mając na uwadze zachowania użytkownika, jest to niebezpieczne." - mówi Patrick Runald z F-Secure. "Próbujemy mówić ludziom, aby nie przyjmowali informacji, które mają być przesłane na ich telefon. Większość wirusów czeka na akceptacje użytkownika, aby się rozprzestrzenić".
Przedstawiciele Filter UK bronią się podkreślając, że nie wysyłają na telefony aplikacji, ale materiały graficzne i dźwiękowe. Wirusy są aplikacjami, a więc zdaniem specjalistów z Filter UK wystarczy sprawdzić typ pliku przed pobraniem, aby nie dać się oszukać.
W ciągu ponad dwóch tygodni londyńskie billboardy wykryły 87 tys. telefonów. 17 proc. użytkowników tych aparatów pozwoliło na ściągnięcie promocyjnych klipów.
"Mając na uwadze zachowania użytkownika, jest to niebezpieczne." - mówi Patrick Runald z F-Secure. "Próbujemy mówić ludziom, aby nie przyjmowali informacji, które mają być przesłane na ich telefon. Większość wirusów czeka na akceptacje użytkownika, aby się rozprzestrzenić".
Przedstawiciele Filter UK bronią się podkreślając, że nie wysyłają na telefony aplikacji, ale materiały graficzne i dźwiękowe. Wirusy są aplikacjami, a więc zdaniem specjalistów z Filter UK wystarczy sprawdzić typ pliku przed pobraniem, aby nie dać się oszukać.
W ciągu ponad dwóch tygodni londyńskie billboardy wykryły 87 tys. telefonów. 17 proc. użytkowników tych aparatów pozwoliło na ściągnięcie promocyjnych klipów.