zmień dział


Skontaktuj się z nami:
+48 12 656 51 58


Kiosk samoobsługowy nie tylko przyśpieszy obsługę Klienta

Kiosk samoobsługowy nie tylko przyśpieszy obsługę Klienta

Czym jest kiosk samoobsługowy?

Kiosk samoobsługowy korzyści

„Zatrudnię pracownika z olbrzymią wiedzą produktową, umiejętnością szybkiej i profesjonalnej obsługi klienta oraz znajomością kilku języków” – Mamy go – to Kiosk samoobsługowy
 
Czym jest kiosk samoobsługowy? To interaktywne stanowisko sprzedażowe, które należy do grupy samoobsługowych urządzeń elektronicznych. Głównym celem interaktywnych kiosków sprzedażowych jest automatyzacja procesu obsługi klienta w punkcie handlowym lub usługowym. Poza opcją stricte sprzedażową, może pełnić również funkcje informacyjne (Infokiosk), promocyjne (Digital Signage), rezerwacyjne i na przykład w hotelarstwie - meldunkowe. 
Dzięki zastosowaniu kiosków samoobsługowych zyskujemy przyspieszenie sprzedaży lub dowolnego procesu obsługi, którego automatyzacja przyczynia się do odciążenia pracowników placówki handlowo - usługowej, gastronomicznej lub hotelowej.
 
kiosk samoobsługowy bigpos
 
 
 
 
 
 
Jak wygląda samoobsługowy kiosk sprzedażowy? Najczęściej to modułowe urządzenie które składa się z dużego  dotykowego ekranu, oraz dopasowanego stojaka (długi, podłogowy i/lub krótki nablatowy). Rozliczenia transakcji dokonuje się poprzez NFC lub dedykowany terminal płatniczy i drukarkę fiskalną. 
 
Funkcjonuje w oparciu o jeden z powszechnych systemów: Windows, Linux lub Android
Do urządzenia wgrywane i konfigurowane jest dopasowane do branży i dedykowane dla kiosku  oprogramowanie
 
Pomimo, że nie są nowością na rynku to można by powiedzieć że dopiero teraz zyskują na popularności. Skąd bierze się ta popularność? 
 
 
 
 
 
 

Kiosk sprzedażowy zyskuje na popularności

Nowe pokolenie, nowe technologie, nowe zasady płatności, nowy rynek pracy i nowoczesny biznes – to, w skrócie  powody wzrostu popularności samoobsługowych urządzeń sprzedażowych. 
 
Nowe pokolenie – młodych ludzi interesuje interaktywność, a nie bezpośrednie interakcje - możliwość zrobienia czegoś za pośrednictwem „apki” czy designerskiego urządzenia sprzedażowego.  Zdecydowanie chętniej korzystają
z kiosków samoobsługowych aniżeli z „kolejki do kasy”. Dlatego takie urządzenie doskonale sprawdzi się tam gdzie obsługiwani są nie tylko młodzi ludzie, ale też Ci, którzy cenią nowe technologie.   
 
Nowe technologie - coraz więcej osób robiąc zakupy czy np. rezerwując stolik w restauracji, korzysta z dedykowanych aplikacji. Coraz rzadziej sięgamy po telefon aby zadzwonić, a częściej po to aby otworzyć stronę, aplikację czy zapłacić za usługę. Żyjąc w technologicznie rozwiniętym kraju mniej obawiamy się samoobsługowych stanowisk, a wręcz widząc jak prosta jest ich obsługa chętniej z nich korzystamy. Już teraz niemal w każdym markecie są samoobsługowe stanowiska kasowe, które cieszą się coraz większa popularnością – zwłaszcza, że także coraz częściej płacimy kartą czy aplikacją w telefonie. 
 
Nowe zasady płatności – kioski samoobsługowe przyjmują płatność bezgotówkową. Jeszcze kilka lat temu wielu z nas nie wyobrażała sobie wyjścia z domu bez portfela, a teraz? Teraz wystarczy karta, smartfon, zegarek z funkcją NFC lub BLIK. Dzięki tak różnym formom płatności bezgotówkowej i większemu społecznemu zaufaniu do mobilnych płatności częściej korzystamy z miejsc gdzie płatność odbywa się za ich pośrednictwem. Obecnie, bardziej zadziwiają nas miejsca gdzie płatność bezgotówkowa nie jest możliwa.   
 
Nie tylko sprzedaż. Kioski samoobsługowe to, poza sprzedażą idealne nośniki informacji i promocji. To sprawia, że firmy, które chcą być „eko” i nie drukować ulotek coraz częściej wykorzystują kioski nie tylko w celach sprzedażowych ale i promocyjnych.   
Podczas gdy urządzenia nie są obsługiwane przez klienta mogą wyświetlać najważniejsze informacje dotyczące naszego obiektu, wydarzeń czy okolicznych atrakcji. Inną formą może być wyświetlanie reklam zarówno naszych jak i tych wykupionych przez kontrahentów - tak też możemy na kiosku zarobić! 
Wiele programów, dedykowanych kioskom samoobsługowym, daje nam możliwość rezerwacji i zamawiania usług, zakup biletów na wydarzenie czy wygenerowanie kodu do drzwi  pokoju hotelowego. Niemal w pełni mogą zastąpić nie jednego pracownika. 
 
Nowy rynek pracy – Niestety już nie tylko w branży gastronomicznej i hotelarstwie obserwujemy ciągły deficyt i rotację pracowników. Brak wykwalifikowanej kadry ma olbrzymi wpływ na obsługę klienta. Kolejki do kas nie zachęcają, a źle wdrożony ("na szybko") pracownik może przynieść nam więcej strat aniżeli korzyści. Kioski samoobsługowe mogą wspierać i wręcz zastępować pracowników kasowych czy recepcjonistów w hotelach. To interaktywne urządzenie  doskonale sprawdza się w  wielu branżach. 
 

Kiosk samoobsługowy w retail

ikona zakupy sklepSamoobsługowe zakupy zyskują na popularności. Klient dokonując zakupów sam skanuje wybrane produkty, po czym wybiera odpowiednią formę płatności i kończy transakcję. W ten sposób przyśpieszamy obsługę w całym sklepie i zmniejszamy kolejki do kas.   
Kioski samoobsługowe w retail stanowią również doskonały nośnik marketingowy pozwalający na wyświetlanie reklam czy przeglądanie aktualnych promocji
i wyświetlanie informacji ważnych dla naszej firmy. 
Wgrane w kiosk oprogramowanie i zainstalowany skaner może również obsługiwać karty
i aplikacje lojalnościowe co sprawia, że w pełni mogą być wykorzystywane jako stanowiska sprzedażowe. 
Dodatkowym atutem wynikającym z odpowiednio dobranego oprogramowania,  może być także możliwość samodzielnego  zamówienia niedostępnych  stacjonarnie  produktów  – np. potrzebując inny rozmiar spodni może zweryfikować czy takie są dostępne online i zamówić do wybranego sklepu bądź z dostawą do domu.   
Kioski samoobsługowe same w sobie pozwalają na rozładowanie kolejek, mogę też stanowić element szerszego systemu optymalizacji obsługi - na przykład oprogramowanie  połączone z aplikacją w naszym smartfonie, która pozwala na bieżące skanowanie wrzucanych do koszyka produktów i opłacenie wszystkiego przy zeskanowaniu jednego kodu z aplikacji sprawia, że zakupy realizowane są niemal ekspresowo. 
 

Kiosk samoobsługowy w gastronomii

ikona gastronomiaKiosk w gastronomii nie jest niczym nowym. Wiele sieci fast-foodowych korzysta z tego urządzenia jako dodatkowej kasy, a niektóre wręcz rezygnują z kas obsługiwanych przez kasjerów. 
Oprogramowanie pozwala klientowi na przeglądnięcie całego menu, modyfikację zamawianych dań oraz wybranie dodatkowych (sugerowanych przez nas) pozycji – czyli zadba również o nasz cross i up sell’ing, w konsekwencji zwiększając wartość rachunku
Dodatkowym atutem może być  wielojęzyczne menu, które zadowoli naszych zagranicznych klientów. 
Warto tez wykorzystywać ekran kiosku jako dodatkowy nośnik reklamy – pokazując promowane dania czy zestawy. 
Kilka kiosków samoobsługowych, zastępujących kilka kas (obsługiwanych przez kasjerów) wymaga obsługi tylko jednego pracownika
 

Kiosk samoobsługowy w Hotelarstwie 

ikona hotel
 
W hotelarstwie kioski w pełni mogą odpowiadać za tak zwaną recepcję wirtualną. Pozwalają na zameldowanie i wymeldowanie gości, wygenerowanie kodu do drzwi lub wydruk karty pokojowej, a także na zamawianie dodatkowych usług jak rezerwacja zabiegów SPA czy stolika w restauracji hotelowej oraz rozliczenie pobytu. 
Służą również jako nośnik informacji  - ukazując możliwości hotelu czy wskazując wydarzenia, które niebawem odbędą się na terenie obiektu. 
Wszystko również w wielu językach, co na pewno spotka się z zadowoleniem naszych zagranicznych gości. 
 

Kiosk samoobsługowy w medycynie

ikona medical
 
Kiosk samoobsługowy w medycynie również w pełni może zastąpić recepcję medyczną. Pacjenci mogą mieć możliwość zarezerwowania wizyty czy zamówienia konkretnego zabiegu. Pełna synchronizacja z kalendarzami lekarzy i rehabilitantów sprawia, że dostępność terminów aktualizowana jest na bieżąco. 
Urządzenie również może wydrukować numerek dla pacjenta, co pozwala przychodni na zachowanie zasad RODO.   
Kiosk pozwala na zaprezentowanie pełnej gamy usług dostępnych w gabinetach oraz pokazanie profili lekarzy i rehabilitantów.   

Kiosk samoobsługowy w kinach i teatrach 

ikona bilet kino teatr
 
 
Możliwość samodzielnego zakupu biletów przed seansem sprawia, że zmniejszają się kolejki do kas biletowych. W kiosku samoobsługowym klient może również zakupić popcorn i napoje  - otrzymując wydrukowany numerek udaje się do wskazanego miejsca pod obiór. 
Dodatkowym atutem jest możliwość przeglądnięcia całego repertuaru oraz zakup voucherów prezentowych. 
 
 

Kiosk samoobsługowy na siłowniach i fitness

ikona siłownia fitness
 
Kiosk samoobsługowy zapewnia zakup karnetu okresowego lub wejścia jednorazowego oraz rezerwacji zajęć grupowych. Chcąc zwiększyć obroty możemy zaprogramować propozycje zakupu suplementów, odżywek, przekąsek i napoi. 
Kiosk może również być nośnikiem informacji na temat naszych pracowników, ich osiągnięć a także dawać możliwość oceny prowadzonych przez nich zajęć. 
Może również posłużyć nam jako narzędzie badawcze – przykładowo po każdej rezerwacji zapraszamy do wypełnienia ankiety satysfakcji klienta dzięki której dowiemy się jak postrzegana jest firma/obsługa przez naszych klientów. 
 

Kiosk samoobsługowy - jaki wybrać?

kioski samoobsługowe sprzedażoweInwestując w kioski samoobsługowe należy brać pod uwagę branże oraz środowisko, w którym dane urządzenie będzie wykorzystywane. 
 
Istotnym elementem jest sama obudowa urządzenia – przykładajmy wagę czy jest mocna i stabilna – w końcu będzie użytkowana przez setki, a może tysiące osób dziennie. 
Im większy ekran, w większej rozdzielczości tym lepiej – zależy nam na jakości wyświetlanych obrazów i komunikatów – wielu naszych Klientów „kupuje oczami”. Patrząc z tej perspektywy należy również zwrócić uwagę na płynność obsługi, którą powinny zapewnić profesjonalne podzespoły. 
 
Ważnym jest także wybór odpowiedniego  oprogramowania, które  w intuicyjny sposób poprowadzi kupującego przez proces zakupowy.
 
Wybór odpowiedniego kiosku nie jest łatwy, dlatego zachęcamy do skorzystania z doradztwa profesjonalistów, którzy znając branże będą w stanie dobrać nie tylko kiosk ale i dedykowane oprogramowanie, które będzie kompatybilne
z posiadanymi już urządzeniami. 
 
Skontaktuj się z naszym doradcą: 
 
Tel.:  +48 12 656 51 58  w.45
e-mail:    sprzedaz@escsa.pl