zmień dział






Ile kosztuje przestój spowodowany brakiem wsparcia informatycznego lub serwisu sprzętu komputerowego?

Ile kosztuje przestój spowodowany brakiem wsparcia informatycznego lub serwisu sprzętu komputerowego?

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2022.08.24

mężczyzna

Cenne wsparcie informatyczne

Prowadzisz firmę i wszystkie jej systemy masz pod kontrola. Zlecasz na zewnątrz obsługę informatyczną, w każdej chwili możesz liczyć na wsparcie oraz szybką naprawę sprzętu. Śpisz spokojnie, bo nie musisz martwić się nagłą awarią. Wyspecjalizowani fachowcy zajmą się ewentualną usterką, a prace bieżące prowadzone są zawsze pod nadzorem firmy zewnętrzne. Oszczędzasz tym samym pieniądze i czas – tak cenny w dzisiejszych czasach. A teraz wyobraź sobie, że w Twoim przedsiębiorstwie następuje przestój spowodowany brakiem wsparcia informatycznego… Co się wtedy dzieje?

Oczywiście w pierwszej chwili następuje panika, pośpieszne i nieprzemyślane działanie, poszukiwanie specjalistów, którzy usuną awarię. Niestety potrwa to dłużej, bo nie znają oni działalności, ani systemu funkcjonowania firmy. W takich wypadkach poziom stresu rośnie do maksimum, do tego dochodzą nerwy i poczucie straty. Każda minuta zawieszenia działania przedsiębiorstwa oznacza utratę klientów, a tym samym zmniejszenie zysków. Wyobraźmy sobie taką sytuację w firmie produkcyjnej czy też w niewielkiej restauracji. Problem gotowy, ale wcale nie musi tak być! Wystarczy powierzyć obsługę informatyczną czy serwisowanie sprzętu podmiotowi zewnętrznemu.

Czym jest outsourcing i dlaczego warto?

Zlecenie pewnych funkcjonalności w firmie na zewnątrz nazywamy outsourcingiem. Jednym z jego najpopularniejszych przykładów jest np. zlecenie kwestii finansowych księgowej. Dział księgowości we własnej, zwłaszcza niewielkiej firmie, wiąże się z dodatkowymi, wysokimi opłatami. Samodzielne zarządzanie fakturami i rozliczeniami może okazać się zbyt trudne lub czasochłonne, szczególnie gdy w grę wchodzą zmiany przepisów. Zdaje się, że zlecenie na zewnątrz tej kwestii jest naturalne. Dlaczego zatem nie zrobić podobnie z systemem informatycznym? Pozwoli to przede wszystkim powierzyć IT w ręce specjalistów, osób które posiadają większą wiedzę i doświadczenie. Ponadto wykonują tę samą pracę za znacznie mniejsze nakłady pieniężne. Outsourcing IT działa stale i kompleksowo, dzięki czemu nie musimy tracić swojego czasu na zajmowanie się tym tematem. Zamiast tego możemy skupić się na tym, na czym znamy się najlepiej – dzieleniu wiedzą ze swojej dziedziny, pozyskiwaniu klientów, a w efekcie na zarabianiu pieniędzy.

 

Przestój w działaniu systemu IT to dla firmy nie tylko strata z powodu zawieszenia działalności, ale także dodatkowy koszt – często bardzo wysoki. Wynika to z faktu, że naprawa wszelkich usterek ad-hoc jest wyceniana znacznie wyżej niż regularna współpraca z firmą outsourcingową, która na co dzień dba o nasz system informatyczny.  W zależności od rodzaju usterki naprawa awarii, przywrócenie systemu czy odzyskanie danych to koszt rzędu od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Ponadto pomimo przestoju pracodawcę obowiązuje normalne wypłacenie wynagrodzeń za czas przestoju.

 
 
 
Więcej informacji:
 
   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu