zmień dział






Strona internetowa dla hotelu

Strona internetowa dla hotelu

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2022.06.23

  1. Strona internetowa dla hotelu powinna być bardzo estetyczna
  2. Prosta nawigacja po stronie hotelowej to więcej zrealizowanych rezerwacji
  3. Mobile first stron hotelowych
  4. Certyfikat bezpieczeństwa SSL na stron hotelowych
  5. Intuicyjne zarządzanie treścią na stronie hotelowej
  6. Wygodny i intuicyjny system rezerwacji hotelowej to must have

To prawda, że jeżeli Twojej firmy nie ma w internecie, to dla większości potencjalnych klientów ona nie istnieje. Prawie każdy współczesny biznes musi w jakiś sposób być obecny i dostępny ze swoją ofertą w przestrzeniach Internetu. Dobrym na to sposobem jest założenie strony firmowej, która będzie kontenerem jej oferty, a zarazem jej wizytówką. Każda branża rządzi się swoimi prawami i każda ma nieco odmienne potrzeby, jeśli chodzi o wygląd i funkcjonalność strony internetowej. Zwłaszcza branża hotelarska i wypoczynkowa musi szczególnie zadbać o te dwa aspekty. W poniższym wpisie opowiem o tym, jak powinna wyglądać profesjonalna strona dla hotelu, pensjonatu czy innego obiektu tego typu, która przyciągnie klientów i zwiększy sprzedaż. 

 

Strona internetowa dla hotelu powinna być bardzo estetyczna

Dlaczego? Bo to jego najważniejsza wizytówka! A także dlatego, że większość z nas często ,,myśli oczami". Oprawa wizualna strony hotelowej powinna współgrać z jego charakterem. Natomiast zdjęcia przedstawiające pomieszczenia hotelowe powinny być zgodne ze stanem faktycznym. Oba te elementy mają ogromne znaczenie. Oprawa wizualna strony powinna odzwierciedlać duszę hotelu, być dopasowana do jego charakteru i grupy docelowej. Adekwatność zdjęć pokoi do stanu faktycznego to z kolei element, który wpłynie na lojalność wobec Twojego hotelu oraz dobrą ocenę i chęć polecenia go swoim znajomym. 
 
Strona hotelowa powinna mieć dedykowaną grafiką, interaktywne i animowane elementy. Nie ma nic straszniejszego niż strony oparte o te same szablony, które niczym nie wyróżniają się na tle konkurencji. A jak wiadomo, konkurencja nie śpi, a zwłaszcza na rynku hotelowym.
Dedykowany projekt graficzny podkreślający charakter i walory Twojego hotelu oraz animowane elementy sprawią, że Twoją stronę chętnie będzie się przeglądało i polecało innym, a stąd już znacznie bliżej i łatwiej do zrealizowania celów sprzedażowych.
 
strona internetowa dla hotelu

Prosta nawigacja po stronie hotelowej to więcej zrealizowanych rezerwacji

Korzystając z własnego doświadczenia, wiem, że strony www, które mają trudną w obsłudze nawigację, przegrywają w moim rankingu stron, które chętnie odwiedzam. Jeśli strona o danej tematyce jest dla mnie zbyt skomplikowana i nieintuicyjna w obsłudze po prostu z niej wychodzę i idę na inną stronę. W sieci jest pełno stron czy serwisów traktujących o podobnych zagadnieniach, więc jest w czym wybierać. Żeby nie stracić potencjalnego klienta, trzeba koniecznie zadbać o płynną i intuicyjną nawigację po stronie. Szczególnie ważna jest to w przypadku stron hotelowych. Kiedy już szata graficzna strony jest zrobiona na medal, to odpowiednio prosta nawigacja po stronie jest kolejnym elementem, który wzmacnia chęć pobytu w naszym hotelu. Nie znam człowieka, który podczas rezerwacji hotelu nie doceniłby szybkiego odnalezienia interesujących go informacji o danym obiekcie oraz równie szybkiego procesu rezerwacji.
 
nawigacja

Mobile first stron hotelowych

Któż teraz nie przegląda albo nie rezerwuje pokoi hotelowych za pomocą smartfona? Z badań rynkowych HRS - portalu rezerwacji hotelowych w Europie wynika, że co jedna na pięć osób dokonuje rezerwacji hotelu za pomocą urządzenia mobilnego. A za każdym dniem tych osób przybywa. Telefony są coraz lepsze i szybsze, więc tylko nasza strona musi być do nich dostosowana i możemy wyjść naprzeciw współczesnym użytkownikom. Strony hotelowe nie tylko powinny więc świetnie wyglądać, ale przede wszystkim powinny być użyteczne na wszystkich urządzeniach. Strony responsywne - wykonane w technice RWD są w stanie automatycznie dostosować się do rozmiaru ekranu, na którym są wyświetlane, zapewniając tym samym wysoką czytelność oraz prawidłowy wygląd i działanie witryny.
 
Obraz przedstawiąjacy strona internetowa dla hotelu
 

Certyfikat bezpieczeństwa SSL na stron hotelowych

Szybki i zaawansowany rozwój technologii internetowych sprawia, że coraz bardziej trzeba zwracać uwagę na bezpieczeństwo witryny i danych użytkownika. Należy mieć świadomość tego, że strony bez certyfikatu SSL są oznaczane przez przeglądarki jako niebezpieczne. Opuszczanie witryny przez użytkowników z powodu jej niezabezpieczenia, jest bardzo częste i nie uchroni przed tym nawet posiadanie wspaniałej oferty. Bez certyfikatu SSL zaufanie do witryny maleje zarówno ze strony użytkownika, jak i robotów przeglądarki, które zaczynają spoglądać na nią mniej przychylnym ,,wzrokiem". Spada jej ranking w organicznych wynikach wyszukiwania i potencjalni klienci nie przychodzą na stronę. Certyfikat SSL szczególnie jest mile widziany na stronach sprzedażowych czy rezerwacyjnych. Takim właśnie miejscem jest strona hotelowa. Widząc bezpieczną stronę, potencjalny klient nie będzie się zbyt długo wahał przed przeglądaniem oferty i złożeniem rezerwacji. Tutaj należy również zaznaczyć, że koszt certyfikatu nie jest duży, a jego wartość ogromna.
 
Fotografia zawierająca strona internetowa dla hotelu

Intuicyjne zarządzanie treścią na stronie hotelowej

Aby móc w pełni wykorzystać potencjał strony hotelowej trzeba mieć możliwość łatwego nią zarządzania. A aby móc zarządzać stroną internetową bez umiejętności kodowania i robić to łatwo i szybko, to potrzebny jest CMS, czyli system do zarządzania treścią strony. Panel w takim systemie jest z reguły bardzo intuicyjny i umożliwia w szybkim czasie dokonanie potrzebnych aktualizacji na stronie. Nie każdy CMS jest łatwy w obsłudze, więc warto przy zamawianiu strony sprawdzić, czy oferowane nam jest właśnie takie rozwiązanie, które ułatwi i przyspieszy pracę, a nie ją utrudni. Prostym w obsłudze systemem do zarządzania treścią strony, jest np. CMS marki Vela. Jest to rozwiązanie dedykowane tym którzy chcą mieć prosty w obsłudze system, w stosownej cenie i który będzie w stanie sprostać wymaganiom stron hotelowych.
 

Wygodny i intuicyjny system rezerwacji hotelowej to must have

Kiedy już mamy dobrze wyglądającą, intuicyjną w obsłudze i bezpieczną stronę hotelową to jeszcze potrzebny nam jest odpowiedni system rezerwacji. Dlatego też już na etapie przeglądania ofert dotyczących tworzenia stron internetowych dla hoteli trzeba zwrócić uwagę na możliwość integracji strony z systemem rezerwacji, czy programami do zarządzania hotelem. Na rynku jest kilka wartych polecenia programów do zarządzania hotelem, zachęcamy do bliższego przyjrzenia się ich specyfice. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że większość programów hotelowych ma znacznie szersze spektrum funkcji niż tylko możliwość złożenia rezerwacji. Programy do zarządzania obiektem hotelowym znacznie ułatwiają codzienną pracę i relacje z gośćmi. Mając hotel lub planując jego otwarcie, warto wdrożyć do niego oprogramowanie hotele.
 
Dobra strona internetowa dla hotelu i wielofunkcyjne oprogramowanie dedykowane tej branży na pewno zaowocują zwiększeniem ilości gości i wyników sprzedaży.
 
 

Więcej informacji:

tel. (12) 656-51-58 lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl

 

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu