Możliwości anulowania paragonu, błędnie wystawionego na kasie fiskalnej.

Możliwości anulowania paragonu, błędnie wystawionego na kasie fiskalnej.

Data: czwartek, styczeń 19, 2017

anulowanie błędnie wystawionego paragonu fiskalnego w sklepieNiedawno pisaliśmy o tym, kto jest zwolniony z kas fiskalnych w 2017 roku. Cały tekst można znaleźć tutaj.

Dziś chcemy powiedzieć kilka słów na temat możliwości anulowania paragonu, błędnie wystawionego na kasie fiskalnej.

Pierwszą istotną informacją jest to, że po wydruku paragonu z urządzenia fiskalnego nie można go wycofać. Ale po kolei…

Popełniać błędy jest rzeczą ludzką. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, klienci oraz ustawodawcy. Ci ostatni opracowali możliwość skorygowania błędów, bez poniesienia negatywnych konsekwencji dla biznesu.
 

Jakie błędy najczęściej się pojawiają przy wystawianiu paragonów:

  • brak rejestracji danej transakcji,

  • pomyłka stawki podatku VAT,

  • liczba sprzedanych towarów i usług niezgodna z rzeczywistością,

  • omyłkowo wpisana kwota sprzedaży, itd.

Kiedy można anulować paragon?

  • w przypadku zwrotów i reklamacji,

  • oczywistych pomyłek.

Jak anulować paragon?

Jeśli okaże się, że paragon został wystawiony z błędem, można go anulować - a tak naprawdę ręcznie odliczyć od sprzedaży w danym miesiącu. Istotne jest aby zachować błędnie wystawiony paragon a klientowi wydać kolejny poprawny.

Przedsiębiorcy prowadzący ewidencję sprzedaży przy pomocy kasy fiskalnej zobowiązani są prowadzić dwie ewidencje: ewidencję zwrotów i reklamacji oraz ewidencję oczywistych pomyłek. Prawo ściśle określa co powinno się znaleźć w tych ewidencjach natomiast nie ma konkretnych ustaleń w jaki sposób owe ewidencje powinny wyglądać.

Ewidencja pomyłek służy właśnie do korygowania błędów w rozliczeniach. Aby skutecznie anulować błędnie wystawiony paragon należy wprowadzić stosowny wpis do ww. ewidencji podając:

  • opis przyczyn dokonywanej anulacji,

  • opis okoliczności błędu,

  • wartość brutto transakcji,

  • podatek błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży.

Należy także pamiętać o tym  aby dołączyć do ewidencji oryginał anulowanego paragonu, a uprzednio błędnie ujętą sprzedaż powinno się ponownie poprawnie zarejestrować na kasie fiskalnej.
W taki sposób sprostowany błąd jest podstawą do ujęcia korekty w księgach rachunkowych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat anulowania błędnie wystawionych paragonów skontaktuj się z nami: 12-656-51-58 w.45 // 12 633-73-08 // sprzedaz@escsa.pl

 

Dodane przez Robert Kubicz

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu