zmień dział






Możliwości anulowania paragonu, błędnie wystawionego na kasie fiskalnej.

Możliwości anulowania paragonu, błędnie wystawionego na kasie fiskalnej.

Data:

anulowanie błędnie wystawionego paragonu fiskalnego w sklepieNiedawno pisaliśmy o tym, kto jest zwolniony z kas fiskalnych w 2017 roku. Cały tekst: Zwolnienia z kas fiskalnych 2017

Dziś chcemy powiedzieć kilka słów na temat możliwości anulowania paragonu, błędnie wystawionego na kasie fiskalnej.

Pierwszą istotną informacją jest to, że po wydruku paragonu z urządzenia fiskalnego nie można go wycofać. Ale po kolei…

Popełniać błędy jest rzeczą ludzką. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, klienci oraz ustawodawcy. Ci ostatni opracowali możliwość skorygowania błędów, bez poniesienia negatywnych konsekwencji dla biznesu.
 

Jakie błędy najczęściej się pojawiają przy wystawianiu paragonów:

  • brak rejestracji danej transakcji,

  • pomyłka stawki podatku VAT,

  • liczba sprzedanych towarów i usług niezgodna z rzeczywistością,

  • omyłkowo wpisana kwota sprzedaży, itd.

Kiedy można anulować paragon?

  • w przypadku zwrotów i reklamacji,

  • oczywistych pomyłek.

Jak anulować paragon?

Jeśli okaże się, że paragon został wystawiony z błędem, można go anulować - a tak naprawdę ręcznie odliczyć od sprzedaży w danym miesiącu. Istotne jest aby zachować błędnie wystawiony paragon a klientowi wydać kolejny poprawny.

Przedsiębiorcy prowadzący ewidencję sprzedaży przy pomocy kasy fiskalnej zobowiązani są prowadzić dwie ewidencje: ewidencję zwrotów i reklamacji oraz ewidencję oczywistych pomyłek. Prawo ściśle określa co powinno się znaleźć w tych ewidencjach natomiast nie ma konkretnych ustaleń w jaki sposób owe ewidencje powinny wyglądać.

Ewidencja pomyłek służy właśnie do korygowania błędów w rozliczeniach. Aby skutecznie anulować błędnie wystawiony paragon należy wprowadzić stosowny wpis do ww. ewidencji podając:

  • opis przyczyn dokonywanej anulacji,

  • opis okoliczności błędu,

  • wartość brutto transakcji,

  • podatek błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży.

Należy także pamiętać o tym  aby dołączyć do ewidencji oryginał anulowanego paragonu, a uprzednio błędnie ujętą sprzedaż powinno się ponownie poprawnie zarejestrować na kasie fiskalnej.
W taki sposób sprostowany błąd jest podstawą do ujęcia korekty w księgach rachunkowych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat anulowania błędnie wystawionych paragonów skontaktuj się z nami:

tel.  12-656-51-58 wydział nr 45, tel.  12 633-73-08  lub email  sprzedaz@escsa.pl

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu