Niedawno pisaliśmy o tym, kto jest zwolniony z kas fiskalnych w 2017 roku. Cały tekst: Zwolnienia z kas fiskalnych 2017
Dziś chcemy powiedzieć kilka słów na temat możliwości anulowania paragonu, błędnie wystawionego na kasie fiskalnej.
Pierwszą istotną informacją jest to, że po wydruku paragonu z urządzenia fiskalnego nie można go wycofać. Ale po kolei…
Popełniać błędy jest rzeczą ludzką. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, klienci oraz ustawodawcy. Ci ostatni opracowali możliwość skorygowania błędów, bez poniesienia negatywnych konsekwencji dla biznesu.
Jakie błędy najczęściej się pojawiają przy wystawianiu paragonów:
-
brak rejestracji danej transakcji,
-
pomyłka stawki podatku VAT,
-
liczba sprzedanych towarów i usług niezgodna z rzeczywistością,
-
omyłkowo wpisana kwota sprzedaży, itd.
Kiedy można anulować paragon?
-
w przypadku zwrotów i reklamacji,
-
oczywistych pomyłek.
Jak anulować paragon?
Jeśli okaże się, że paragon został wystawiony z błędem, można go anulować - a tak naprawdę ręcznie odliczyć od sprzedaży w danym miesiącu. Istotne jest aby zachować błędnie wystawiony paragon a klientowi wydać kolejny poprawny.
Przedsiębiorcy prowadzący ewidencję sprzedaży przy pomocy kasy fiskalnej zobowiązani są prowadzić dwie ewidencje: ewidencję zwrotów i reklamacji oraz ewidencję oczywistych pomyłek. Prawo ściśle określa co powinno się znaleźć w tych ewidencjach natomiast nie ma konkretnych ustaleń w jaki sposób owe ewidencje powinny wyglądać.
Ewidencja pomyłek służy właśnie do korygowania błędów w rozliczeniach. Aby skutecznie anulować błędnie wystawiony paragon należy wprowadzić stosowny wpis do ww. ewidencji podając:
-
opis przyczyn dokonywanej anulacji,
-
opis okoliczności błędu,
-
wartość brutto transakcji,
-
podatek błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży.
Należy także pamiętać o tym aby dołączyć do ewidencji oryginał anulowanego paragonu, a uprzednio błędnie ujętą sprzedaż powinno się ponownie poprawnie zarejestrować na kasie fiskalnej.
W taki sposób sprostowany błąd jest podstawą do ujęcia korekty w księgach rachunkowych.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat anulowania błędnie wystawionych paragonów skontaktuj się z nami:
tel. 12-656-51-58 wydział nr 45, tel. 12 633-73-08 lub email sprzedaz@escsa.pl