Rezerwowe urządzenie fiskalne – zbędny wydatek czy inwestycja?

Rezerwowe urządzenie fiskalne – zbędny wydatek czy inwestycja?

Data: czwartek, kwiecień 26, 2018

sprzedawca podaje zakupy klientce, rezerwowe urządzenie fiskalneCzy poza obowiązkowym urządzeniem fiskalnym jesteś zmuszony do posiadania rezerwowego? Mimo, że żadne przepisy nie obligują do posiadania rezerwowej kasy lub drukarki fiskalnej, wyjaśniamy, dlaczego warto na początku zainwestować w dodatkowe urządzenie, żeby później spać spokojnie.

Gwarancja ciągłości sprzedaży

Niezależnie od wielkości prowadzonego przedsiębiorstwa, każdy właściciel narażony jest na sytuacje kryzysowe, z którymi musi się zmierzyć. Jak stanowią przepisy, ewidencja obrotu i kwot podatku należnego powinna być prowadzona przy zastosowaniu kas rejestrujących. Ewentualna awaria urządzenia fiskalnego wiąże się z przerwą w ciągłości sprzedaży aż do usunięcia usterki przez serwis. W zależności od stopnia uszkodzenia, naprawa może zająć od kilku dni do nawet kilku tygodni. Zakup urządzenia zapasowego pozwala uniknąć strat finansowych wynikających z braku możliwości obsługi klienta – wystarczy uruchomić kasę rezerwową i kontynuować pracę bez przerywania cyklu sprzedażowego. W przypadku zniszczenia podstawowego urządzenia fiskalnego sprawa ma się podobnie: nie posiadając żadnego w zapasie, podatnik zobowiązany jest do zakupienia kolejnego podstawowego i wypełnienia wszystkich formalności związanych z jego zakupem, aby znów móc ewidencjonować swoją sprzedaż.

Ulga przy pierwszym zakupie urządzeń fiskalnych

Dofinansowanie do urządzenia zastępczego nie różni się niczym od dofinansowania urządzenia podstawowego. Każdy podatnik może odliczyć ulgę wynoszącą 90% ceny netto, ale nie więcej niż 700 zł. Ważne, aby przed pierwszym zakupem kasy lub drukarki fiskalnej, właściciel zgłosił do właściwego Urzędu Skarbowego zawiadomienie o zamiarze zakupu więcej niż jednego urządzenia. Po przekazaniu takiej informacji, można stopniowo dokupywać kolejne urządzenia, w okresie nie dłuższym niż 5 miesięcy. Jeżeli przedsiębiorca zdecyduje się na zakup urządzenia rezerwowego później – nie otrzyma ulgi na jego zakup.

Rezerwowa kasa fiskalna: formalności

Formalności związane z użytkowaniem rezerwowego urządzenia fiskalnego są identyczne jak w przypadku urządzenia podstawowego. Kasę lub drukarkę fiskalną należy zgłosić do właściwego Urzędu Skarbowego i z pomocą serwisanta wprowadzić w tryb fiskalny. Urządzenie rezerwowe także obowiązują okresowego przeglądy techniczne. Dokumentację związaną z rezerwową kasą wraz z książką serwisową należy przechowywać przez cały okres ewidencjonowania. Rezerwową kasę fiskalną należy potraktować jako inwestycję, która daje gwarancję ciągłych przychodów. W przypadku kilku punktów sprzedażowych, warto rozważyć opcję przenośnej kasy fiskalnej, która w razie potrzeby może być eksploatowana w wielu miejscach. Ponieważ poważne awarie urządzeń fiskalnych zdarzają się stosunkowo rzadko, istotnym do zaakcentowania jest fakt, że po skończeniu pamięci fiskalnej kasy podstawowej, można bez problemu skorzystać z rezerwowej. W razie pytań dotyczących spraw związanych z zagadnieniami fiskalnymi, zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszymi serwisantami: (12) 656-51-58.

Dodane przez Agnieszka Skotniczna

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu