zmień dział






5 oznak, że Twój system POS nadaje się do kosza

5 oznak, że Twój system POS nadaje się do kosza

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2023.01.31

  1. Wydajność programu POS na poziomie minimum
  2. Brak synchronizacji POSa z innymi narzędziami
  3. System POS tylko stacjonarny
  4. Brak raportów do analizy sprzedaży w systemie POS
  5. Zero wsparcia technicznego

wkurzony mężczyznaBiznes gastro coraz szybciej się rozwija, a Ty masz wrażenie, że Twoi pracownicy nie nadążają z obsługą klientów? Zapoznaj się systemem działania w Twojej firmie i określ obszary, w których mógłbyś zwiększyć wydajność. Może ta sytuacja nie jest spowodowana brakiem profesjonalizmu Twojej załogi, a przestarzałym sprzętem? Sprawdź, czy nie powinieneś poczynić radykalnych kroków i wymienić swojego systemu na nowy. Poniżej przedstawiamy sygnały, które powinny dać Ci do myślenia.

Wydajność programu POS na poziomie minimum

Nie ma nic gorszego niż zawieszony program podczas obsługi spieszącego się klienta! Awaria oprogramowania to ostatnie co powinno przydarzyć się w dobrze prosperującym biznesie. Jeżeli dodasz do tego kolejkę zniecierpliwionych gości w lokalu - porażka gwarantowana. Problemy związane z przestarzałym sprzętem i wynikające z tego wydłużenie czasu obsługi to pozornie nieistotne i przejściowe problemy, które w ostatecznym rozrachunku mogą mieć znaczący wpływ na obniżenie wyników firmy.

Brak synchronizacji POSa z innymi narzędziami

Dobre oprogramowanie POS to nie tylko synchronizacja z drukarką fiskalną. To złożony system obsługujący terminale płatnicze (z systemem płatności NFC dla Google Pay czy Apple Pay), drukarki paragonowe,  wyświetlacze KDS (Kitchen Display System), szuflady kasowe i kilka mobilnych stanowisk kelnerskich. Ponadto oprogramowanie gastronomiczne powinno mieć możliwość synchronizacji z innymi aplikacjami:

  • programem lojalnościowym umożliwiającym zbieranie wirtualnych punktów lub pieczątek przez najbardziej aktywnych klientów,
  • nowoczesnym systemem do obsługi zamówień online,
  • oprogramowaniem hotelowym w przypadku restauracji zlokalizowanej w ośrodku wypoczynkowym,
  • aplikacji dedykowanej kierowcom dostarczającym posiłki do domów klientów, 
  • aplikacji do przyjmowania zamówień telefonicznych bezpośrednio w systemie.

System POS tylko stacjonarny

Korzystanie ze stacjonarnego systemu POS bez możliwości wyposażenia kelnerów w narzędzia mobilne wprowadza tylko niepotrzebne zamieszanie. W obecnym czasie  oprogramowanie dla gastronomii  na tablety i smartfony to must-have. Wyklucza notowanie zamówień na kartkach i niweluje ryzyko popełnienia błędu do minimum. Nowoczesne systemy mobilne pozwalają na zapisywanie zamówień na telefonach komórkowych kelnerów i wysyłanie ich bezpośrednio na kuchnię. Restauracja szybko się rozwija, a Ty potrzebujesz nowych pracowników? W systemie abonamentowym możesz w każdej chwili dokupić dodatkowe urządzenie i zsynchronizować je z istniejącą siecią.

Brak raportów do analizy sprzedaży w systemie POS

Aby mieć całkowitą pewność czy Twój biznes działa jak powinien, potrzebujesz raportowania wyników w czasie rzeczywistym i możliwości kontroli swojej firmy z każdego miejsca na świecie. Jeżeli Twoje oprogramowanie nie umożliwia Ci podglądu liczby i średniej wartości rachunków, to skąd masz wiedzieć które potrawy są chętnie zamawiane, a które mógłbyś z powodzeniem wyrzucić ze swojej oferty? Dobre oprogramowanie do zarządzania sprzedażą powinno na bieżąco raportować właścicielowi informacje o liczbie przepracowanych godzin i wysokości sprzedaży każdego z pracowników.

Zero wsparcia technicznego

Im dłużej prowadzisz swój biznes, tym większa szansa, że w pewnym momencie zetkniesz się z zespołem technicznym wspierającym obsługę Twojego systemu. Nie otrzymujesz takiego wsparcia ze strony producenta obecnego oprogramowania gastronomicznego? Potrzebujesz kogoś na kim możesz polegać! Aby poradzić sobie z problemami, które mogą pojawić się na Twojej drodze, do Twojej dyspozycji powinny być:

  • wsparcie telefoniczne - gdy potrzebujesz rozwiązać złożony problem, 
  • czat online do natychmiastowej odpowiedzi na proste zapytanie,
  • wsparcie zdalne w razie problemów z obsługą sprzętu,
  • możliwość umówienia wizyty specjalisty w dogodnym dla Ciebie terminie.

Ważna informacja: korzystając z usług ESC SA w rzeczywistości otrzymujesz wsparcie dwóch firm - producenta oraz pomoc naszych specjalistów ds. wdrożeń systemów gastronomicznych!

A może nie jest tak źle? 

Absolutnie nie zmuszamy naszych klientów do wymiany wszystkich urządzeń na nowe! Wychodzimy z założenia, że każdy system można ulepszyć. Jeśli jest taka możliwość, wykorzystujemy istniejącą sieć informatyczną i nadajemy jej nowe życie. Nasi eksperci sprawdzają pracę urządzeń działających w lokalu i dobierają do nich najbardziej optymalne rozwiązania. 

 

 

Więcej informacji:

(12) 656-51-58 i/lub sprzedaz@escsa.pl

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu