InsERT Rachmistrz NEXO - Program do księgowości
Program InsERT Rachmistrz Nexo dla księgowości
Program do obsługi uproszczonej księgowości Rachmistrz Nexo, dedykowany jest firmom, które prowadzą księgę przychodów i rozchodów lub podatników rozliczających się ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Zaletą systemu księgowego Rachmistrz Nexo jest bogata funkcjonalność przy zachowaniu prostej i intuicyjnej obsługi. System został wyposażony we wszystkie istotne funkcje konieczne do prowadzenia rzetelnej księgowości. Za niewielką cenę zyskujemy olbrzymie możliwości. Dla firm poszukujących jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań polecamy program InsERT Rachmistrz GT.
Rachmistrz nexo krok po kroku
W Rachmistrzu Nexo istnieje możliwość ewidencjonowania VAT, przygotowywania umów i prowadzenia listy płac, a także środków trwałych i pojazdów. Program potrafi także wystawiać deklaracje skarbowe i pracować na operacjach kasowych i operacjach na rachunkach bankowych. Zautomatyzowana została dekretacja dokumentów, a także elastyczna obsługa pozostałych operacji finansowych i rozrachunków.
Program Rachmistrz nexo należy do zintegrowanego pakietu InsERT nexo. W skład wchodzą również: moduł obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej Subiekt nexo, moduł finansowo-księgowy Rewizor nexo, moduł kadrowo-płacowy Gratyfikant nexo oraz narzędzie do zarządzania relacjami z klientami Gestor nexo.
Rachmistrz nexo umożliwia:
- prowadzenie ewidencji podatku zryczałtowanego lub KPiR;
- prowadzenie rejestru VAT i jego rozliczanie. Rejestry: vat marża, zakupów, sprzedaży. Korekty rejestrów. Wszystkie rejestry możemy rozliczać metodą kasową, natomiast korekty VAT dotyczące nieterminowych płatności są wyposażone w możliwość tworzenia zapisów na podstawie plików JPK_V7 i ich poprzedników;
- ewidencję remanentów i wyposażenia;
- ewidencję wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych;
- ewidencjonowanie umów cywilnoprawnych i umów o pracę oraz kartotek osobowych w ramach obsługi wynagrodzeń
- rozliczenia właścicielskie: ewidencja przychodów z innych źródeł (EP), składki ZUS wspólnika, odliczenia podatku związane z ulgami (w tym także możliwość odliczenia darowizny przekazanej na walkę z COVID-19;
- ewidencję samochodów firmowych z możliwością pełnego bądź częściowego odliczenia podatku VAT
- możliwość obsługiwania 15% stawki zryczałtowanego podatku, która obowiązuje od 1 stycznia 2021 roku;
- wykaz i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności;
- możliwość obsługi dowodów wewnętrznych, które dotyczą operacji mających miejsce wewnątrz firmy;
- obsługę kasowych operacji gotówkowych i bezgotówkowych również związanych z rachunkami bankowymi;
- obsługę poleceń przelewu standardowych, podatkowych i ZUS;
- analizowanie akcji wykonywanych na dokumentach księgowych w ramach księgowego śladu rewizyjnego;
- wystawianie deklaracji skarbowych, które pozwalają na rozliczanie podatku dochodowego wspólników i pracowników;
- rozliczanie podatku VAT przy pomocy pliku JPK_V7, który jest obowiązkowy od 2020 roku;
- auto dekretację KPIR lub EP oraz rejestrów VAT według ustalonych schematów
- prowadzenie raportów kasowych oraz wystawianie deklaracji ZUS RCA, ZUS RZA, ZUS DRA z możliwością eksportu deklaracji o programu Płatnik
- integrację z programem sprzedaży Subiekt Nexo
- dostosowanie firmy pod RODO
- wspieranie w przygotowaniu JPK_V7 i jego wysyłkę do MF;
- przygotowanie ksiąg i dokumentów księgowych do generowania pliku JPK
- przygotowanie procedury centralnego rozliczania VAT (z zachowaniem struktury jednostki centralnej i jednostki podrzędnej);
- analizowanie partnerów i kontrahentów w ramach dostępnych danych (GUS, MF, Biała Lista Podatników, VIES, rejestr kaucji gwarancyjnych);
- komunikowanie się z powiązanymi osobami poprzez wbudowaną pocztę lub SMS;
- przygotowanie biblioteki załączników (z limitem tysiąca pozycji);
- pracę jednostanowiskową lub sieciową
Przejrzysta instrukcja obsługi Rachmistrz nexo krok po kroku przeprowadzi nas przez wszelkie funkcjonalności oprogramownia.
Rachmistrz nexo wymagania
Aby płynnie korzystać z oprogramowania należy spełnić minimalne wymagania systemowe:
- procesor Core2Duo (lub nowszy);
- pamięć RAM 4GB;
- system operacyjny: Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, Windows 11, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Server 2019;
- baza danych: Microsoft SQL Server 2008 R2, 2012, 2014, 2016, 2017 – bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2017 (lub 2014 dla systemów starszych niż Windows 8) dostarczana jest wraz z systemem.
Rachmistrze nexo cena
Aktualną cenę oprogramowania Rachmistrz NEXO można sprawdzić w naszym sklepie internetowym
Rachmistrz nexo występuje także w rozszerzonej o nowe funkcjonalności wersji Rachmistrz nexo PRO, która dzięki swojej elastyczności może być bardziej dopasowana do potrzeb indywidualnego użytkownika.
Kupując oprogramowanie w opcji abonamentu zapewniasz sobie szybki dostęp do funkcji dodatkowych oraz bieżących aktualizacji Rachmistrz nexo.
Rachmistrz nexo aktualizacja
Chcesz zaktualizować swój program? Są dwa sposoby - różnią się o tego czy jesteś Abonentem InsERT czy nie.
Dla użytkowników, którzy mają wykupiony Abonament oraz podłączone Konto InsERT.
Abonenci mają dostęp do najnowszych funkcjonalności oraz zmian prawnych.

1.Kliknij ikonę ≡ w prawym górnym rogu okna programu
2. Wejdź „dymek"
3. Kliknij "Pobierz"
Gdy zakończy się proces pobierania aktualizacji, kliknij na Aktualizuj i uruchom.
Uwaga! Dla bezpieczeństwa konwersje bazy danych należy wykonać ze stanowiska, na którym zainstalowany jest Microsoft SQL Server.
Dla Firm, które nie mają wykupionego Abonamentu
Użytkownicy mają możliwość aktualizowania oprogramowania - jedynie części aktualizacji dotyczących poprawy ewentualnych błędów, które mogły pojawić się w poprzednich wersjach. Aktualizacja nie obejmuje zmian podatkowych oraz nowych funkcjonalności.

1. Kliknij w ikonę ≡ w prawym górnym roku okna programu
2. Wejdź w „dymek" i kliknąć Pobierz aktualizację z Internetu.
3. W przeglądarce uruchomi się strona na której należy należy kliknąć przycisk Pobierz, znajdujący się w sekcji "Nie mam Abonamentu".
4. Po pobraniu pliku aktualizacji należy go uruchomić i zainstalować aktualizacje.
5. Uruchom program i klikając opcję Aktualizuj i uruchom
Skorzystaj z darmowej konsultacji – nasi doradcy są do Twojej dyspozycji:
Dział Handlowy ESC SA
ul. Mieszczańska 19, Kraków
(12) 656 51 58
sprzedaz@escsa.pl
Dział Handlowy ESC SA
os. Teatralne 3, Kraków
(12) 656 33 64
sprzedaznh@escsa.pl