zmień dział
Data: Monday, May 20, 2019
Zgodnie z nowymi przepisami, które weszły w życie z dniem 1 maja 2019 roku, obowiązują nowe zasady prowadzenia ewidencji sprzedaży. W poniższym wpisie przedstawiam szczegółowo niektóre informacje dotyczące nowego sposobu rejestrowania sprzedaży, o których powinien wiedzieć każdy podatnik. Jednocześnie informuję, że pozostałe informacje dotyczące tego rozporządzenia znajdują się na naszym blogu. Zachęcam do przejrzenia sekcji Blog, ponieważ znajdziecie tam również dużo innych wartościowych informacji branżowych.
Nie ulega wątpliwości, że jeśli coś się sprzedaje, to należy jakieś potwierdzenie tego zakupu wystawić. Chroni ono zarówno sprzedającego, jak i podmiot kupujący na wypadek reklamacji, czy jakichś niejasności. W dalszym ciągu zgodnie z przepisami i zwyczajowo sprzedawca wystawia paragony klientom, raporty dobowe i miesięczne oraz dokonuje innych formalności związanych z prowadzeniem sprzedaży, ale z pewnymi poniższymi różnicami:
Od momentu wejścia w życie rozporządzenia zwroty towarów i uznane reklamacje ujmuje się w odrębnej ewidencji (zeszyt błędów i zwrotów), która musi zawierać:
W przypadku popełnienia pomyłki w rejestracji sprzedaży należy dokonać jej korekty w odrębnej ewidencji. Należy zamieścić w niej:
Od momentu wejścia w życie nowych przepisów dotyczących kas rejestrujących każdy właściciel punktu sprzedaży towarów czy usług musi przeszkolić swojego pracownika co do zasad prowadzenia ewidencji sprzedaży na kasie fiskalnej. Bez względu na formę współpracy, każda osoba dokonująca w naszym imieniu sprzedaży musi znać podstawowe zasady prowadzenia ewidencji sprzedaży, wystawiania paragonu fiskalnego oraz wiedzieć, jakie mogę być konsekwencje nieprzestrzegania zasad ewidencji. Po przeprowadzeniu szkolenia w wyżej wymienionym zakresie pracownik składa pracodawcy stosowne oświadczenie, w którym przyznaje, że zna wszystkie potrzebne zasady ewidencji sprzedaży. Oświadczenie o zasadach ewidencji powinno być sporządzone w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, dla pracodawcy i dla pracownika.
Wzór wymaganego oświadczenia znajduje się tutaj.
Podatnik może zlecić innemu podatnikowi pracę na jego rzecz użyczając mu na potrzeby ewidencji sprzedaży swoją kasę, jak również może zobowiązać ten podmiot do tego, aby korzystał podczas ewidencji z własnej kasy. Jest to możliwe po uprzednim zawarciu pisemnej umowy między obydwojgiem podatników. Podmiot, któremu zlecono ewidencję sprzedaży, a oprócz tego zobowiązany, jest również prowadzić własną ewidencję, to ewidencjonuje całą wartość sprzedaży własnej i tej prowadzonej na rzecz innych podmiotów przy użyciu kasy własnej.
Więcej informacji:
tel. (12) 656-51-58 lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl
Oferta kas i drukarek fiskalnych online.
Wybrane przez nas
Najpopularniejsze w miesiącu