7 najciekawszych i najistotniejszych naszym zdaniem trendów w budowie stron internetowych.

7 najciekawszych i najistotniejszych naszym zdaniem trendów w budowie stron internetowych.

Data: poniedziałek, luty 20, 2017

Przez ostatnich kilka lat, coraz większą wagę przykłada się do designu i projektowania stron internetowych. Zdajemy sobie sprawę z tego, że strona www jest wizytówką firmy, powinna zatem być dopracowana w najdrobniejszych szczegółach i dostosowana do profilu działalności firmy…no i powinna być trendy. 

monitor apple

Poniżej przedstawiamy 7 najciekawszych i najistotniejszych naszym zdaniem trendów w budowie stron internetowych
 

1.Płaski design strony 

Czyli tzw. projektowanie płaskie (flat design) zaadoptowane przez Google i szturmem zdobywające coraz większą popularność. Wartym uwagi jest również odłam tej metody - material design, charakteryzujący się wykorzystaniem różnych odcieni koloru, budujących trzy podstawowe głębokości, stosowane do wyróżniania elementów na stronie.


2. Responsive oraz Age- responsive design 

O responsywności stron www napisano i powiedziano już wiele. Nowością jest jednak trend nazwany Age-responsive design. W 2017 roku będziemy stawiać właśnie na dostosowanie designu strony do wieku jej użytkownika. Najważniejszymi zmiennymi w projektowaniu stron będą: automatyczne dostosowanie czcionki, dopasowanie kolorów i ich zestawienia, użycie grafik, etc. 
 

Niestandardowy układ oraz ‘cards’ 

Dotychczas strony budowane były według standardowego schematu, miały 2 lub 3 kolumny. Będąc podobnymi do setek innych stawały się intuicyjne. W 2017 roku odchodzimy od takiego schematu projektowania stron i stawiamy na niepowtarzalny design. 
Jednym z nowych trendów jest ‘cards’ czyli bloki, które bardzo łatwo można dostosować do niemal wszystkich responsywnych projektów. Jednak metoda ta nie jest bez wad. Rozmieszczenie treści na karteczkach, nie daje możliwości stworzenia hierarchii na stronie www. 

3. Storrytelling 

To nic innego jak ‘narracja wizualna’ na stronie, która ma za zadanie zachęcić użytkownika do, zwiedzania strony, poszukiwania informacji oraz śledzenia historii opowiedzianej jej poszczególnych podstronach. Metoda ta świetnie się sprawdza przy opowiadaniu historii firmy lub gdy wprowadzany na rynek jest nowy produkt. 

 

4. Typografia 

To coraz bardziej widoczna tendencja budowy stron w oparciu o graficzny wygląd treści. Zwracamy uwagę na to czy treści zamieszczone na stronie, czyta nam się wygodnie oraz czy są zrozumiałe. Typografia to operowanie głównie odpowiednim doborem czcionek, ich wielkością, położeniem oraz rozplanowaniem na stronie.   Odchodzimy od nadmiaru treści, kładąc nacisk na najważniejsze informacje na stronie. 
 

5. Hero Image i wyśrodkowane zdjęcia…

…czyli minimalizm treści. Hero Image to główne zdjęcie lub slajder, które staje się motywem przewodnim strony. Coraz więcej stron przedstawia swoje usługi lub wprowadza produkt poprzez prezentowanie ich cech w postaci serii grafik (w postaci slajdera lub animacji) opatrzonych hasłem przewodnim lub niewielkim komentarzem. Tutaj jako przykład podamy stronę : www.wszystko-co-chcesz-wiedziec-o-seksie-a-boisz-sie-zapytac.pl/
Grafiki w połączeniu z niewielką ilością treści, o której pisaliśmy powyżej, będące podstawą budowy strony to naszym zdaniem trend, który daje ciekawy efekt.

 

6. Wideo & Animacja 

Zastosowanie Wideo oraz animacji na stronie to ciekawe i skuteczne rozwiązanie, pozwalające na przyciągnięcie uwagi odwiedzających oraz zaprezentowanie informacji w łatwy i przystępny w odbiorze sposób. 
Po epoce Gifów pora na grafiki przypominające kadry z filmów. Jest tu jednak ukryte niebezpieczeństwo. Budowa strony z użyciem takich animacji wymaga użycia zdjęć w bardzo dobrej rozdzielczości oraz zaawansowanego programu graficznego.   Jeśli chodzi o wideo, w 2017 roku przestanie ono być tylko elementem tła.   Zastąpi obrazy w slajderze oraz zagości w poszczególnych sekcjach strony. Tendencja ta związana jest głównie z szybkim rozwojem urządzeń mobilnych. 
 
 
Chcesz dowiedzieć się więcej o trendach lub planujesz przebudowę swojej strony? Napisz do nas: sprzedaz@escsa.pl, pomożemy Ci dopasować stronę do Twoich oczekiwań. 
 

 

Dodane przez Joanna Gądek

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu