zmień dział






Chcesz pozyskać klientów - odmień stronę internetową!

Chcesz pozyskać klientów - odmień stronę internetową!

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2022.08.24

  1. Odmień swoją stronę internetową i zdobądź nowych klientów
  2. Twoja strona, a panujące trendy
  3. Postaw na merytorykę i wygląd artykułów
  4. Hosting, optymalizacja i szybkość serwisu

Odmień swoją stronę internetową i zdobądź nowych klientów

Jeśli jesteś zadowolony ze swojej strony internetowej, przynosi Ci odpowiednią ilość nowych klientów, spełnia swoje zadanie - nie czytaj dalej tego artykułu. 

 

biurko programistyNie znam osoby, która zakładając stronę internetową nie myśli o wypromowaniu siebie, firmy, organizacji lub miejscowości. Ilu z nas pójdzie do restauracji czy wynajmie pokój ,,w ciemno" patrząc jedynie na wizytówkę z adresem i numerem telefonu? Najważniejszą rzeczą jest przecież dać poznać potencjalnym klientom, że mamy do zaoferowania coś, czego w tej chwili potrzebują, albo czego brakuje u konkurencji, a u nas znajduje się to na wyciągnięcie ręki.

Pracując na co dzień w branży zajmującej się projektowaniem stron internetowych biorę pod lupę najnowsze trendy i badam rynek agencji internetowych pod kątem błędów jakie popełniają lub sugerują klientom mało doświadczone firmy. Zdarzyło Ci się doświadczyć uczucia, że przepłaciłeś za wykonanie strony internetowej biorąc pod uwagę jakość czy efektywność? A może do teraz masz pretensje do siebie, że warto było dołożyć trochę pieniędzy i wybrać bardziej profesjonalne rozwiązanie?

Wiele osób korzysta z usług firm, w których pracują graficy amatorzy, a jedynym kryterium jakie przemawia za ich wyborem jest to, że są oferują niższe ceny. Myślisz: "po co mi droga strona? kupię stronę u kogoś taniego, a resztę pieniędzy zainwestuję w reklamę, strona mi się wypozycjonuje, a klienci przyjdą z czasem sami!" - nawet nie wiesz jak wielki błąd popełniasz myśląc w ten sposób. Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania nigdy nie zagwarantuje Ci interesantów jeśli strona, którą posiadasz jest nieefektywna. To strata pieniędzy! Chcesz bardziej życiowego przykładu? Co Ty na to, by porównać stronę internetową do sklepu odzieżowego? Czym różni się markowy sklep od sklepu z ubraniami z drugiej ręki?

- Markowy jest droższy! - odpowiesz.

Zgadzam się, ale jest coś jeszcze - w sklepie markowym jesteś w stanie znaleźć coś szybciej, ubrania są ułożone względem rozmiarów i kroju. Co więcej, pracują tam osoby, które doradzą Ci w wyborze (to się nazywa profesjonalizm). Nie wspomnę, że w sklepie markowym masz odpowiednią jakość szukanego produktu. 

Postaw się teraz w roli klienta strony internetowej. Chcesz znaleźć miejsce do wypoczynku, ale strona na którą wchodzisz jest źle zaprojektowana, bo pracował nad nią wspomniany wcześniej grafik amator. Denerwujesz się, bo nie jesteś w stanie znaleźć na niej podstawowych informacji, a dodatkowo - czekasz, czekasz i czekasz, bo strona długo się wczytuje. To akurat już nie wina grafika, a front-end developera. Powiedzmy że zainwestowałeś sporo pieniędzy w pozycjonowanie swojej strony - nie ważne czy jest to pozycjonowanie naturalne czy AdWords'y. Czy naprawdę posiadając stronę na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Twój potencjalny klient zadzwoni właśnie do Ciebie i podejmie próbę kontaktu? A jeśli w ten sposób tracisz dziennie kilku lub kilkunastu klientów? Teraz rozumiesz co chcę Ci przekazać.

Zgodzę się, że w życiu, aby odnieść sukces trzeba mieć pomysł. Pomysł i szczęście. Pamiętaj, że szczęściu zawsze można pomóc, a pomoc może być bezinteresowna. Jeśli posiadasz już stronę internetową, będzie to dla Ciebie szansa na zrobienie analizy pod kątem ewentualnych błędów, natomiast jeśli wahasz się jeszcze nad stworzeniem własnej strony, będziesz mieć okazję na wyciągnięcie wniosków jeszcze przed jej założeniem!

Oto kilka rad od nas:
 

Twoja strona, a panujące trendy

Wygląd - postęp jaki dokonuje się w projektowaniu stron jest na tyle dynamiczny, że ciężko o to, by strona zawsze była na topie. Przyjmuje się, że strona powinna odświeżać swój wygląd raz na trzy lata. Użytkownik kiedy szuka informacji w Google otwiera na raz kilka zakładek. To właśnie od wyglądu zależy, czy pozostanie na Twojej stronie. Doskonale pamiętam sytuację w aptece, gdzie osoba przede mną kupowała jakiś produkt. Kasjerka pokazała kilka zamienników o podobnej cenie. Wiecie jaki argument usłyszałem dlaczego został wybrany ten, a nie inny produkt? Bo miał ładniejsze opakowanie. Pomyśl nad tym. 

Nasza wskazówka: sprawdź panujące trendy, by nie dać sobie wcisnąć strony, która będzie bardziej odstraszać niż przyciągać. Zastanów się też nad dobrym i solidnym grafikiem.

Responsywność - czyli dostosowanie Twojej strony do urządzeń mobilnych i tabletów. Jeszcze kilka lat temu można było pozwolić sobie na to, by mieć stronę tylko i wyłącznie na komputery stacjonarne, czy laptopy. W dobie, w której królują tablety i telefony nie możesz pozwolić sobie na przygotowanie strony tylko na rozdzielczości notebooków i PC'tów. 

Nasza wskazówka: Zwróć uwagę szczególnie na rozdzielczość 768 x 1024 (to głównie rozdzielczość tabletów) która jest pomijana przez wiele firm. Pamiętaj, że responsywność ma wpływ na pozycjonowanie Twojej strony.

Grafiki - teraz to podstawa. Od kiedy szybkość łączy się zwiększyła możemy pozwolić sobie na grę zdjęciami. Czasem słyszymy, że jedno zdjęcie, jedno spojrzenie mówi więcej niż tysiąc słów.

Nasza wskazówka: w Internecie jest wiele darmowych zdjęć, ale jeśli chcemy być unikalni, nie bójmy się zainwestować w zdjęcia płatne - to da sporą przewagę nad konkurencją.

Pozbądź się zbędnych dodatków na stronie 

Animacje Flash - w obecnych czasach stosowanie elementów opartych o Flash straciło na znaczeniu. Ta technologia przestaje być wspierana i używana głównie z trzech powodów: 

- animacje flash nie są wyświetlane na większości urządzeń mobilnych

- strony oparte o Flash ładują się dłużej, technologia ta jest bardziej zasobożerna i strony na których występuje zbyt dużo elementów flash nie działają płynnie

- zbyt wiele animacji na stronie irytuje użytkowników, którzy w obecnych czasach wolą minimalizm w wyglądzie i przejrzystość treści

Nasza wskazówka: postaw na HTML5, CSS3 i animację zawartą w wielu bibliotekach opartych o JavaScript.

Autoodtwarzanie dźwięków - jeśli Twoja strona nie jest stroną firmową zespołu, której piosenki znasz i wiesz jakiego gatunku możesz się spodziewać - nie warto. Każdy z nas ma inny gust i niewykluczone, że podczas oglądania strony mamy włączoną własną muzykę w tle. Jeśli jesteśmy na telefonie zabiera nam to dodatkowy transfer i spowalnia ładowanie strony co niejednokrotnie może drażnić.

Nasza wskazówka: pozbądź się autoodtwarzania dźwięków, a jeśli musisz daj użytkownikowi możliwość wyboru poprzez widoczny przycisk.

Intro - dodanie dodatkowego kroku użytkownikowi do zaczerpnięcia informacji z naszej strony nigdy nie jest dobrym pomysłem. Zmuszanie kogoś kto chce poznać naszą ofertę, a zmuszony jest do obejrzenia kilkusekundowej prezentacji może poważnie zniechęcić do pozostania na stronie.

Nasza wskazówka: zrezygnuj z intra i zmniejsz ilość kroków jakie musi przejść osoba, która chce poznać Twoją stronę lub daj możliwość pominięcia intra dla osoby, która już je widziała.

Reklamy - to obecnie jedno z głównych źródeł przychodów wielu serwisów. Pamiętaj, że istnieje wiele wtyczek do przeglądarek, które blokują reklamy jak choćby słynny AdBlock. Wiesz skąd pojawiły się tego typu dodatki? Przez pomysły reklamodawców, by dodawać banery, promujące gify itp. w różnych miejscach na stronie, co w efekcie spowodowało rozdrażnienie użytkowników stron i chęć blokowania reklam.

Nasza wskazówka: nie każda osoba korzystająca z internetu stosuje dodatki blokujące reklamy, dlatego mądrze je umieszczaj, by nie zniechęcić użytkowników do korzystania z Twojej strony. Nie umieszczaj reklam, które są: nieczytelne, jaskrawe, migają, zajmują sporo miejsca albo ciężko je wyłączyć, ponieważ ucieka nam przycisk do ich zamknięcia.

 

Postaw na merytorykę i wygląd artykułów

Kolorystyka i kontrastowość - zwykle mówi się, że dobrze wygląda coś co jest czarno na białym. Jest w tym trochę prawdy, bo strona wydaje się 'lżejsza' i bardziej przejrzysta, ale w dzisiejszych czasach możemy być trochę bardziej awangardowi i wyeksponować pożądaną informację odwracając kolory. Pamiętajmy przy tym, by nie nadużywać ilości kolorów na stronie - jeśli chcesz użyć więcej niż dwóch spróbuj użyj ich odcieni.

Nasza wskazówka: sprawdź stronę https://www.vela.net.pl - w sekcji dla aplikacji internetowych na stronie głównej zastosowaliśmy taki zabieg.

Treść - kiedy ktoś wchodzi na Twoją stronę internetową nie czyta jej jak książki - mówi się tutaj o terminie skanowania treści, dlatego artykuł posiadający sam tekst odpada. Jeśli chcesz przykuć uwagę osoby stosuj paragrafy, wypunktowania, listy oraz pogrubienia fraz, które są istotne. 

Nasza wskazówka: warto tekstom nadać intrygujące tytuły i dorzucić kilka grafik nawiązujących do tematu - strona przez to staje się automatycznie bogatsza wizualnie.

Ciekawostka - czy wiesz, że ilość liter w linijce Twojego tekstu ma znaczenie? Jeśli tekst jest za szeroki zniechęca do czytania! Optymalna ilość tekstu w linijce wynosi od 50 do 75 znaków.

Czcionki - jeszcze kilka lat temu strony były dużo węższe ze względu na rozdzielczość ówczesnych komputerów. Stosowano wtedy czcionkę o rozmiarze 12px - to był standard. Źle się ją jednak czytało, dlatego obecne minimum wynosi 14px. Dobierając czcionkę należy pamiętać, że rozmiar zależny jest od fontu (jej kroju). Zwracaj uwagę również na ilość użytych czcionek - lepiej wyglądają strony, gdzie nie nadużywamy ilości fontów.

Nasza wskazówka: używaj czcionek szeryfowych do długich fragmentów tekstów, ponieważ niewielkie ozdoby na końcówkach liter pomagają wzrokowi w czytaniu. Czcionek bezszeryfowych użyj koniecznie w nagłówkach, ponieważ są proste i wyraźne, pomagają przykuć wzrok. Polecamy stronę https://fonts.google.com - jest to miejsce, gdzie znajdziesz mnóstwo czcionek do darmowego wykorzystania w swoim serwisie. 

Popularne czcionki szeryfowe: 'Times New Roman', 'Georgia', 'Roboto Slab'; 

Popularne czcionki bezszeryfowe: 'Open Sans', 'Roboto', 'Lato', 'Arial';

Nieaktualne i ukryte dane kontaktowe - zadbaj o to, by kontakt do Ciebie był dobrze widoczny. Jeśli Twoja strona lub oferta zaintryguje osoba będzie szukać kontaktu z Tobą. Pamiętaj, że każda zmiana adresu czy telefonu kontaktowego wymaga aktualizacji na stronie inaczej stracisz na wiarygodności u klienta. Dobrym pomysłem oprócz podania wspomnianych danych jest prowadzenie fanpage'a na facebooku - to w dzisiejszych czasach jedna z lepszych form marketingu i kontaktowania z klientem.

Nasza wskazówka: przy dodaniu kontaktu do siebie warto skupić się na dwóch miejscach: górze strony, gdzie znajduje się menu oraz stopce, która jest podsumowaniem strony i często zbiorem przydatnych linków.

Linki - dbajmy o to, by hiperłącza na naszej stronie prowadziły do celu. Zdarza się bowiem tak, że linki prowadzą do pustego artykułu, albo do strony o błędzie 404. Zadbajmy też o profesjonalną nazwę adresu naszej strony oraz podstron. Oraz by do zewnętrznych stron otwierały się w nowym oknie.

Nasza wskazówka: przyjazne linki dają się łatwo zapamiętać, a robot wyszukiwarki zidentyfikuje na ich podstawie strukturę strony i prawidłowo ją zaindeksuje.

www.mojastrona.pl/page455-33=?398 - to niezbyt łatwy link do zapamiętania

www.mojastrona.p/nazwa-mojej-podstrony - dużo bardziej profesjonalny sposób

 

Hosting, optymalizacja i szybkość serwisu

Musisz pamiętać, że nie każda osoba, ma szybkie łącze internetowe, dlatego zadbaj o optymalizację treści na Twojej stronie. Szczególnie znaczenie mają wersje mobilne strony. W mobilnym internecie przepustowość łącza jest znacznie mniejsza.

Jeśli chcesz sprawdzić szybkość swojej strony proponujemy skorzystać z Google PageSpeed Insights.

Obrazki i animacja - korzystaj mądrze z grafik, które umieszczasz. Zbyt wiele obrazków spowolni Twoją stronę i zniechęci do czekania na pełne jej załadowanie. Stosowanie zbyt wielkiej ilości poruszających obiektów także ma wpływ na szybkość strony, a poza tym zmniejsza jej czytelność i odbiór. 

Nasza wskazówka: w internecie jest mnóstwo darmowych stron, które pomagają w optymalizacji grafik online. Skorzystaj z nich.

Wiele zapytań do serwera - im więcej plików z arkuszami styli, skryptów i obrazków na Twojej stronie tym więcej zapytań do serwera. Im więcej zapytań, tym dłuższy czas oczekiwania na to aż serwer nam odpowie w postaci załadowanych styli, skryptów czy obrazków.

Nasza wskazówka: jeśli jesteś programistą minifikuj style i łącz je w jeden plik, by zmniejszyć ilość odpytywań serwera. 

Serwer hostujący - serwer musi być wydajny, by zapewnić płynność poruszania się po Twojej stronie. Jeśli z Twojej strony korzysta w jednym momencie kilkadziesiąt osób, a Ty odczuwasz tego skutki, to znak, że powinieneś zmienić serwer na bardziej wydajny.

Nasza wskazówka: sprawdź jaki masz ruch na stronie np. poprzez Google Analytics i koniecznie zoptymalizuj stronę. Jeśli to nie pomoże wymień serwer na lepszy.

Przeglądarki - chyba każdy z nas jest w stanie wymienić przynajmniej dwie przeglądarki internetowe. Tak się jednak składa, że mamy ich dużo więcej. Problem w tym, że nie zawsze nasza strona otwiera się w nich tak samo. Zaoszczędź takich wrażeń swojemu klientowi i sprawdź czy aby nie Ty należysz do grona osób, które są w posiadaniu takiej właśnie strony.

Nasza wskazówka: Metoda na rozwiązanie jest prosta. Należy zatrudnić dobrego programistę, który poradzi sobie z tym problemem. Możesz też powierzyć rozwiązanie firmie, która w swoim portfolio ma klientów premium, przez co jest bardziej wiarygodna.

 

 

Więcej informacji:

tel. (12) 656-51-58 i/lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl