zmień dział






Płatności mobilne a wydanie paragonu

Płatności mobilne a wydanie paragonu

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2022.02.08

Jak prezentuje się sprawa wydania paragonu gdy klient płaci za pomocą smartfona? 

Sprawa ta pozostawiała wiele niejasności, które rozwiał wyrok WSA w Warszawie z 16 stycznia 2017 r., III SA/Wa 2700/15.
 
Mówi on co następuje: W przypadku, kiedy klient dokona zapłaty w formie płatności mobilnej z użyciem telefonu komórkowego i nie zabierze paragonu fiskalnego wydrukowanego przez kasę rejestrującą umieszczoną w budynku stacji paliw, pomimo wskazania możliwości jego odbioru poprzez przekazanie odpowiedniego komunikatu (zarówno w formie informacji przesłanej na telefon, jak i jasnej i czytelnej informacji umieszczonej na dystrybutorze), przy założeniu, że obraz paragonu fiskalnego zostanie przesłany na telefon, wypełniony zostanie przez spółkę warunek wydania paragonu fiskalnego. 
 
płatność mobilna telefonem
 
A co to oznacza w praktyce? 
Przede wszystkim klientowi należy wystawić paragon. Klient korzystający z płatności mobilnych nie ma obowiązku odebrania paragonu wydrukowanego z kasy. Powinien za to otrzymać powiadomienie oraz zdjęcie paragonu na telefon będące równoznaczne z otrzymaniem przez klienta paragonu fiskalnego. 
 
 
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprawy, w której WSA w Warszawie wydał wyrok czytaj dalej poniżej: 
 
 
Sprawa dotyczyła polskiej spółki obracającej paliwami. Firma postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom klientów coraz częściej decydujących się dokonywać płatności mobilnych. Firma postanowiła więc wdrożyć nowoczesne rozwiązanie informatyczne na prowadzonych przez siebie stacjach benzynowych. 
Inwestycja polegała na zamontowaniu specjalnych interfejsów przy dystrybutorach paliwa. Urządzenia te pozwalały płacić natychmiast po tankowaniu, bez potrzeby podchodzenia do okienka w celu odebrania paragonu. 
Ilość benzyny oraz należna kwota miały być ewidencjonowane za pomocą kas rejestrujących w budynku głównym stacji, które drukowały by paragon. Po wydrukowaniu paragonu, klient miał otrzymać bezpośrednio na telefon powiadomienie o możliwości odebrania paragonu na stacji.   Identyczny komunikat miał być wyświetlany na dystrybutorze. 
 
Chcesz wiedzieć więcej? napisz do nas: sprzedaz@escsa.pl
 
 
 
 
 
   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu