Dlaczego fanpage na Facebooku nie wystarczy?

Dlaczego fanpage na Facebooku nie wystarczy?

Data: środa, kwiecień 18, 2018

W okresie ogromnego zainteresowania Facebookiem, prawie każde przedsiębiorstwo stawiało sobie za punkt honoru założenie firmowego fanpage. Po kilku tygodniach zainteresowanie jego prowadzeniem zwykle gasło. Powodów było wiele – od małej aktywności fanów po brak pomysłów na kolejne posty. Naszym zdaniem, fanpage na Facebooku nie powinien być jedyną słuszną drogą promocji Twojego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Zadaj sobie następujące pytania: czy potencjalni klienci będą szukać Twojej firmy poprzez media społecznościowe? Fanpage na Facebooku, a może strona internetowa? Aby na nie odpowiedzieć, musisz zastanowić się nad specyfiką branży, w której funkcjonuje Twój biznes i wybrać dla siebie najbardziej optymalne rozwiązanie.

Ciemna strona social media

Media społecznościowe żyją głównie przyjemnym, rozrywkowym materiałem, który nie wymaga od odbiorcy specjalnego zagłębiania się w temat. Posty pojawiają się tak szybko, jak szybko znikają. Taka ulotność danych nie sprzyja przekazywaniu przydatnych informacji – wielu użytkowników skarży się, że trudno im odnaleźć w interfejsie Facebooka materiały, do których chcieliby wrócić w wolnym czasie. Mało kto korzysta z opcji zapisywania ciekawych linków. Jeśli jest ktoś taki – rzadko kiedy wraca do zapisanych postów, ponieważ zwyczajnie o nich zapomina. Nie pomagają tu wyszukiwarki internetowe – posty na Facebooku nie pozycjonują się tak efektywnie jak artykuły blogowe na firmowej stronie. Także słaba aktywność na Facebooku i brak systematyczności w publikowaniu postów nie spowoduje nagłego zainteresowania klientów. Mało tego, może skutecznie odrzucić od wybrania Twojej oferty! Jeśli sprzedajesz usługi, które wymagają od Twoich pracowników systematyczności i punktualności, miesięczne przerwy w publikacji na pewno nie zachęcą klientów do zakupów. Jest jeszcze jedna sprawa, której powinni obawiać się wszyscy publikujący na Facebooku – przesyłanie swojego contentu na obcy serwer. Nikt nie ma pewności, czy i kiedy era Facebooka się zakończy, a wraz z nią – wszystkie artykuły publikowane wyłącznie na fanpage firmowym. 

Strona www buduje wizerunek eksperta

Zakładając intuicyjną i responsywną stronę internetową, zapewniasz swoim klientom komfort przeglądania, i wyszukiwania tworzonych przez Ciebie materiałów. Częste zmiany w algorytmach i polityce Facebooka mogą z czasem stanowić źródło frustracji – własna witryna firmowa pozwala na pełną kontrolę i stabilizację.  Ponieważ masz władzę nad zarządzaniem całym layoutem oraz nad widocznością treści, to Ty decydujesz jak długo istotny artykuł blogowy będzie „wisieć” na głównej stronie. Systematycznie publikując wartościowe artykuły, nie tylko kształtujesz wizerunek firmy jako eksperta i lidera w swojej branży, ale także pracujesz na wysoką pozycję swojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Słowem – budujesz wiarygodność swojej marki. Posiadanie magazynu unikalnych materiałów branżowych na Twojej witrynie, pozwoli Ci dotrzeć do znacznie większej ilości zainteresowanych. Warto zaznaczyć, że swoją stronę internetową możesz bez problemu podpiąć pod wizytówkę Google zawierającą adres firmy i wskazówki dojazdu.

Fanpage na Facebooku - zakładać czy nie?

Nie namawiamy do zaniechania działań na Facebooku! Wręcz przeciwnie – Facebook może być doskonałym dystrybutorem wartościowego contentu, który zamieszczasz na swojej firmowej stronie. Przy odpowiednio prowadzonych działaniach reklamowych, możesz pozyskać nowych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Pamiętaj jednak o systematyczności. Zachęcamy, by każdy post kierował odbiorcę do firmowej strony www. Nie posiadasz jeszcze swojej strony internetowej lub obawiasz się, że nie poradzisz sobie z prowadzeniem własnej witryny? Z naszym intuicyjnym systemem VelaCMS edytowanie poszczególnych elementów na stronie nie wymaga specjalistycznej wiedzy! Porozmawiajmy o Twojej stronie: vela@escsa.pl lub tel. (12) 656-51-58

 

Dodane przez Agnieszka Skotniczna

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu