Jak w prosty sposób zdobyć nowych klientów?

Jak w prosty sposób zdobyć nowych klientów?

Data: środa, sierpień 8, 2018

grupa ludzi przy stole - coworkingCzy Twoi potencjalni klienci to osoby mieszkające w okolicy? Czy sprzedaż produktów i usług ogranicza się w Twoim przypadku do konkretnego regionu? Jeżeli tak, masz szansę w prosty sposób zdobyć ich zainteresowanie poprzez wykonanie kilku kroków. Skorzystaj z lokalnego pozycjonowania!

Wizytówka firmy w Google

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest  bezpłatne. Wystarczy, że wypełnisz formularz. W nazwie firmy możesz “przemycić” typ swojej działalności, np. Fiskasy.pl - kasy i drukarki fiskalne. Pamiętaj, aby wypełniać pola zgodnie z prawdą - jeśli nie posiadasz firmowego telefonu komórkowego, możesz podać numer stacjonarny. Ważne, aby klient na wstępie otrzymał jak najwięcej informacji i możliwości kontaktu z firmą. Aby wizytowka pojawiła się w wyszukiwarce, musisz dokonać autoryzacji. W tym celu musisz poczekać na tradycyjny list od Google. Po wpisaniu kodu w odpowiednie miejsce, Twoja firma będzie już w pełni widoczna. Warto uzupełniać wizytówkę o bieżące informacje - specjalne dni i godziny otwarcia lokalu, zdjęcia wewnątrz lokalu, i oferowanych produktów. Możesz skorzystać z publikacji wpisów z istotnymi informacjami, np. o aktualnej promocji. Taki wpis będzie wyświetlać się bezpośrednio pod informacjami o firmie. Każdy wpis widoczny jest przez tydzień. Wszystkie te informacje możesz uzupełniać w intuicyjnym panelu Google.

Wiarygodne opinie użytkowników

Google ceni wiarygodne firmy - zadbaj o dobre relacje z dotychczasowymi klientami! Jeśli są zadowoleni z usługi, poproś o ocenę i rekomendację pod wizytówką. Jeżeli klient jest naprawdę przychylny Twojej działalności, możesz zasugerować pozostawienie opinii na innych portalach społecznościowych. Pamiętaj jednak aby nie naciskać - możesz wywołać odwrotny efekt i zniechęcić go do dalszej współpracy. Uwaga! Nie sugeruj swoim pracownikom dodawania ocen i sam tego nie rób - dociekliwy klient może skojarzyć imię i nazwisko lub pseudonim z pracownikiem - możesz znacznie stracić w jego oczach!

Katalogi branżowe i strony lokalne

Skorzystaj z ofert katalogów branżowych firm i portali ściśle związanymi z usługami, które oferujesz. Bądź konsekwentny - jeżeli w Internecie znajdują się już Twoje dane teleadresowe (np. w wizytówce Google Moja Firma), nie podawaj innych. Jeżeli posiadasz dwa numery firmowych telefonów, zamieść dwa. Zadbaj o to, by firma była widoczna - udzielaj się na forach dyskusyjnych, korzystaj z reklam na stronach dzielnicy czy ściśle związanych z miastem. Daj się zapamiętać budując pozycję eksperta-doradcy. 

A może... strona internetowa?

Na naszym blogu pisaliśmy dlaczego fanpage na Facebooku nie wystarczy do promowania biznesu. Podtrzymujemy to zdanie - nie ma lepszego miejsca w sieci niż własna strona internetowa. Zaryzykujemy stwierdzenie, że to jeden z lepszych pomysłów na uplasowanie się wyżej w wyszukiwarce niż konkurencja. Już sama domena może nam pomóc - warto w adresie umieścić nazwę miasta. Zachęcamy, by przyjrzeć się konkurencyjnym firmom - jakie frazy pojawiają się na ich stronie najczęściej? Konkurencja nie posiada ani wizytówki Google, ani strony www? Świetnie! Spójrz na podobnych usługodawców w dużych miastach i postaraj się przeanalizować ich witryny tak, jakbyś robił to na stronie konkurencji. 

Jeśli nie posiadasz strony internetowej, możesz skorzystać z pomocy naszych programistów - tworzymy strony www dopasowane do specyfiki przedsiębiorstwa. W oparciu o wieloletnie doświadczenie projektujemy witryny odpowiadające potrzebom Twojego klienta. Dzięki intuicyjnemu systemowi do edycji, możesz samodzielnie prowadzić bloga, dodawać nowe podstrony i zmieniać ich tytuły bez specjalistycznej wiedzy! Czy wiesz, że często spotykanym schematem generowania tytułów jest “Tytuł podstrony - nazwa firmy - miasto”? Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami - vela@escsa.pl lub tel. (12) 656-51-58. Poznajmy się i porozmawiajmy o Twoim biznesie!

Dodane przez Agnieszka Skotniczna

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu