zmień dział






Jedzenie na dowóz - sposób na przetrwanie?

Jedzenie na dowóz - sposób na przetrwanie?

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2022.10.27

  1. Firmy oferujące dowóz do Twojej restauracji
  2. Dowóz w restauracji
  3. Dobre dostarczanie jedzenia 

Obraz przedstawiąjacy jedzenie na dowóz - sposób na przetrwanie?W trakcie pandemii koronawirusa firmy gastronomiczne zostały postawione w bardzo trudnej sytuacji. Mogą prowadzić swą działalność wyłącznie na wynos oraz przy pomocy dowozów. Jak sobie z tym poradzić? Cóż, trzeba się po prostu przystosować do nowych warunków. 

Regulacje na temat branży gastronomicznej po raz pierwszy zostały wprowadzone już w marcu. Jesienią ponownie nie udało się uniknąć dodatkowych obostrzeń, a 23 października ponownie lokale gastronomiczne zostały zamknięte. 

Mowa tutaj o czasowym ograniczaniu działalności polegającej na przygotowaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu, z wyłączeniem realizacji usług polegających na przygotowywaniu i podawaniu żywności na wynos lub jej przygotowywaniu i dostarczaniu. 

 
W praktyce oznacza to, że klientów w naszej restauracji czy barze prędko nie zobaczymy. A skoro oni nie mogą do nas przyjść to jedynym rozwiązaniem jest wyjście do nich. A zrobić to możemy najprościej poprzez dowóz.  Czy jedzenie na dowóz zastąpi regularne obroty w restauracjach? Pewnie nie będzie to możliwe. Stanowi natomiast jedyny sposób na minimalizację strat i zapewnienie ciągłości pracy w lokalu. 
 

Firmy oferujące dowóz do Twojej restauracji

Na rynku istnieje bardzo dużo firm, które oferują swoje pośrednictwo w zakresie dowozów. Dowozy w restauracji zapewniają m.in. pyszne.pl, UberEats, Wolt, czy Glovo. Działają one na podobnych zasadach. Właściciel lokalu gastronomicznego rejestruje się u danego pośrednika i dodaje swój lokal do istniejącej bazy. Dzięki temu klienci, będący w pobliżu są w stanie znaleźć miejsce, gdzie zamówią swój posiłek. Wyszukiwania następuje nie tylko po lokalizacji, ale również po gatunku serwowanych potraw, czy po godzinach otwarcia. 

Prezentowane opcje dowozu połączone są z naszą restauracją przy pomocy aplikacji. Oprogramowanie do zarządzania gastronomią bardzo często jest w stanie integrować się z kasą fiskalną, odpowiednimi aplikacjami i modułami danego dostawcy. Oczywiście sprzedaż przy pomocy takich pośredników ma swoje minusy - jest nim np. prowizja od każdej transakcji, która musi być opłacana. W obecnej sytuacji, gdy może to być jedyny sposób na sprzedaż jedzenia, warto rozważyć czy nie jest do pigułka do przełknięcia. 

Dowóz w restauracji

Może się również okazać, że lepszym pomysłem będzie zorganizowanie dostaw we własnym zakresie. Najczęściej dzieje się tak, gdy mamy więcej zamówień i jesteśmy w stanie pokryć nimi koszty związane z utrzymaniem pracownika. Czy jednak w dobie epidemii musimy tworzyć nowy etat dla kierowcy? Może warto poszukać wśród dotychczasowej załogi osoby, która byłaby kompetentna w tym zakresie. Dzięki przekwalifikowaniu części personelu unikniemy niepotrzebnego zwalniania i niepewności w załodze oraz unikniemy poszukiwania nowego pracownika, na co obecnie panuje zwiększony popyt. 
 
Oczywiście implementacja dowozów w restauracji wymaga dostosowania biznesu. Na ogół jednak większość oprogramowania do zarządzania gastronomią pozwala na ustawienie dowozów w swojej ofercie. Jest tak np. w przypadku oprogramowania POSbistro, które posiada dedykowany moduł POSDriver. Wszystkie zamówienia są w nim agregowane, dzięki czemu możliwe jest tworzenie kursów na podstawie gotowych zamówień, a nawet nawigowanie kierowcy, by zamówienie dotarło jak najszybciej do klienta. POSDriver daje możliwość podglądu aktualnego położenia kierowcy i oszacowanie podjęcia kolejnych realizacji dla nowych klientów. 

Dobre dostarczanie jedzenia 

Dostarczanie samo w sobie jednak nie wystarczy żeby pozyskać i utrzymać klienta. W sprzedaży jedzenia przez internet mamy do czynienia ze sporą konkurencją. Warto pamiętać o wszystkich działaniach reklamowych, które prowadziliśmy do tej pory. Oczywistym jest natomiast, że reklamy muszą być dostosowane do panującej sytuacji, jednak nie sposób pozyskać klientów, jeśli nie powiemy im, że w naszym lokalu dowozy są również dostępne. Warto też informować o kolejnych promocjach, łączeniu zestawów, czy daniach dnia - o wszystkim, co tworzylibyśmy gdyby biznes działał normalnie. Warto pamiętać, że każdy biznes gastronomiczny w tym trudnym czasie będzie się starał oferować swoim klientom dowozy. 
 
Oczywiście musimy w tym tekście poruszyć także najbardziej podstawowe elementy na temat dostarczania jedzenia klientom. Czas dostawy to kluczowy czynnik determinujący zadowolenie klienta w trakcie dowozu. Nikt nie będzie zadowolony jeśli będzie musiał czekać na swój posiłek znacznie dłużej niż zostało to przedstawione w trakcie zamawiania. Klient będzie również rozczarowany jeśli jego posiłek nie będzie dostatecznie ciepły. Warto również tak zoptymalizować dostawę, aby zmieścić się w informacji podanej klientowi, jak również by jego posiłek nadawał się do spożycia i był niemal identyczny jak ten, który przyszło by mu spożywać w naszej restauracji. 
 
Obecna sytuacja wywołuje również wiele akcji mających na celu pomoc przedsiębiorcom z branży gastronomicznej.  Niektóre portale bezpłatnie prezentują ofertę lokalnych sprzedawców, byle tylko pomóc im w dotarciu do klientów. Warto przeszukać Internet, by znaleźć podobne akcje w swojej okolicy. 
 
Przede wszystkim nie należy się poddawać. A dowóz jedzenia na wysokim poziomie zaprocentuje w przyszłości. 
 
Więcej informacji:

tel. (12) 656-51-58 i/lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu