zmień dział






Questing marketing w gastronomii

Questing marketing w gastronomii

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2022.06.23

  1. Questing, czyli turystyka z zagadkami
  2. Zachęta przez zabawę
  3. Wyzwania działają
  4. Pomiędzy światem realnym a wirtualnym

para w restauracji

Questing, czyli turystyka z zagadkami

Coraz częściej pojawia się jako nowoczesna i kreatywna forma zwiedzania. Jednak zagadnienie to funkcjonuje nie tylko wśród turystów, ale także w marketingu. Jako ciekawe narzędzie promocji i bezpośredniego dotarcia do odbiorcy warto wykorzystać je w branży gastronomicznej. Co kryje się za tym tajemniczym określeniem?

 

Termin przyszedł do nas ze Stanów Zjednoczonych, gdzie w 50 miasteczkach zrealizowano projekt mający na celu zaangażowanie turystów w aktywne zwiedzanie. Na trasie stworzono 200 punktów z pytaniami oraz zadaniami do rozwiązaniami, które pozwalają uzyskać wskazówki dotyczącego kolejnej lokalizacji na mapie. Wszystkie zagadki połączone zostały z konkretnym miejscem - jego historią i kulturą. Specjaliści od marketingu szybko zobaczyli potencjał takiego rodzaju zabawy oraz zaczęli wykorzystywać questing do promocji marek, produktów i usług. Jak się okazuje narzędzie to może idealnie sprawdzić się w gastronomii. W jaki sposób?

Zachęta przez zabawę

Sposobów zaangażowania klientów może być wiele. Zadanie matematyczne w zamian za zniżkę lub dodatkową kawę, rebus przed wejściem do restauracji lub pytanie specjalne. Tym sposobem nie tylko zapraszamy klientów do środka, ale też dostarczamy rozrywki budując pozytywny i nowoczesny wizerunek. W przygotowaniu takie wyzwania ograniczają nas jedynie wyobraźnia. Pytania możemy spisać na tablicy kredowej lub wyświetlaczu tv z modułem prezentacji od POSbistro. Ciekawym rozwiązaniem może być także kula z karteczkami lub słodyczami, na których umieścimy pytania. Poprawna odpowiedź oznaczać może zniżkę na całe menu lub deser w prezencie. W przypadku sieci lokali można zaproponować grę terenową, która polegać będzie na zagadkach, które poprowadzą klientów przez wszystkie lokale, a w każdym będzie czekać kolejne zadanie i niespodzianka. To także dobre rozwiązanie, aby wejść we współpracę z innymi lokalami, np. zorganizować wspólny, oryginalny Festiwal Kawy lub Piwa.

Wyzwania działają

Ludzie uwielbiają wyzwania, zagadki i łamigłówki, dlatego z chęcią dołączą się do rozwiązywania zadania. Szczególnie jeśli na końcu spotka ich nagroda. Dla właściciela punktu gastronomicznego nie musi to być duże obciążenie finansowe, a korzyści będą nieocenione. Po pierwsze pozytywny wizerunek, powracający klienci oraz promocja poprzez rekomendację. W większych lokalach możemy wyjść o krok dalej i organizować imprezy firmowe, spotkania okazjonalne czy wieczorki tematyczne. Całość wzbogacona nie tylko o doznania smakowe, ale też ciekawe wyzwania do wykonania. Warto przyjrzeć się tej opcji promocji, dopóki nie jest ona jeszcze popularna i nie sięgają po nią wszyscy.

Pomiędzy światem realnym a wirtualnym

Wszystkie działania mające na celu zaangażowanie użytkowników możemy prowadzić dwutorowo - na miejscu oraz online. W przypadku drugiej opcji ciekawym rozwiązaniem jest stworzenie aplikacji, która zachęci do zabawy - może to być quiz, seria pytań czy specjalny kod - nagrody do odebrania w lokalu. Dzięki temu promocja będzie działała podwójnie, klienci chętniej będą zaglądać na stronę internetową, a użytkownicy wirtualni przychodzić po odbiór do lokalu, a tym samym podnosić szanse na powrót. Efektowne aplikacje do questingu to zadanie dla https://www.vela.net.pl/
 

 

Więcej informacji:

(12) 656-51-58 i/lub sprzedaz@escsa.pl