Robotyzacja hoteli widmem przyszłości?

Robotyzacja hoteli widmem przyszłości?

Data: środa, wrzesień 26, 2018

robot pepper na recepcji w hoteluTo, co kiedyś należało wyłącznie do sfery science fiction, dziś staje się rzeczywistością. I tak oto japońskie rozwiązanie technologiczne zaczyna współpracować z dedykowanym oprogramowaniem polskich autorów, które dzięki hybrydowej inteligencji może pracować jako recepcjonista w przedsiębiorstwach, hotelach i wszędzie tam, gdzie ważna jest sprawna obsługa klienta.

Recepcjonista, który nigdy się nie męczy

Mowa o projekcie firmy Weegree specjalizującej się w outsourcingu i doradztwie w zakresie human resources. Właściciel agencji z siedzibą w Opolu, widząc pierwszy raz humanoidalnego robota Pepper, postanowił wyposażać przedsiębiorstwa także w elektronicznych pracowników. Sama firma już korzysta z takiego rozwiązania - w Weegree robot o uroczej aparycji spędza czas na recepcji, gdzie zachowuje się jak pracownik z krwi i kości -  umawia spotkania, opowiada o firmie, a nawet sprawdza aktualną pogodę! Oprogramowanie wyposaża urządzenie we wszystkie umiejętności, którymi powinien cechować się prawdziwy recepcjonista - Pepper rozpoznaje strefy wyjścia i wejścia do budynku, łączy gości z centralą lub pracownikami firmy, wysyła wiadomości tekstowe z dołączonym zdjęciem gościa znajdującego się przy recepcji i pokazuje drogę do odpowiednich działów. Sztuczna inteligencja może poprzez naukę nabywać nowych umiejętności i bezbłędnie rozmawiać w kilku językach. Robot nigdy się nie męczy, nie weźmie zwolnienia lekarskiego i może pracować 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu

Branża hotelarska pełna wątpliwości 

Robot nie przejawia żadnych negatywnych emocji i zawsze będzie zadowolony z pracy… ale właśnie, czy na pewno zadowolony? Dochodzą do nas głosy z branży: "hotel pozbawiony ludzkich emocji, to jak mieszkanie pozbawione właściciela". I coś w tym jest. Ludzie przytłoczeni wszechobecną technologią i zmęczeni zgiełkiem miasta chętniej wracają do natury. Samotne jednostki zagubione w metropoliach szukają pocieszenia w cieple ogniska domów gościnnych, tworzonych przez wspaniałych ludzi o wielkich sercach. Coraz częściej spotykamy się z ideą wspólnych śniadań w pensjonatach, zupełnie jak w gronie rodziny. Szukamy spokoju i emocji jakie towarzyszyły nam w dzieciństwie. Jesteśmy rozdarci między ultranowoczesną technologią, a powrotem do korzeni. Jako goście hotelowi wymagamy szybkiego procesu rejestracji online, możliwości zamówienia śniadania do łóżka bez wychodzenia z pokoju, czy wyboru dodatkowych atrakcji z poziomu telefonu komórkowego. Właściciele odpowiadając na potrzeby gości, starają się stworzyć rodzinną atmosferę w miejscach wyposażonych w nowoczesne  systemy do zarządzania hotelami.

Rozwiązania informatyczne w hotelach - tak czy nie?   

Czy w niedalekiej przyszłości wszystkie hotele będą wyposażone w roboty takie jak Pepper? Szczerze wątpimy. Bezobsługowe hotele mają szansę istnieć w dużych miastach, a już szczególnie tam, gdzie organizuje się międzynarodowe konferencje czy targi branżowe. Abstrahując od robotyzacji hoteli, uważamy, że każde miejsce zasługuje na pełne wsparcie informatyczne. Wdrożenie oprogramowania, które w razie potrzeby można rozszerzyć o wybrane moduły, daje szansę na zdobycie większej ilości gości i utrzymanie zainteresowania tych, którzy mieli już okazję odwiedzić hotel.

Zdajemy sobie sprawę, że sprawne zarządzanie hotelem to ogromne wyzwanie, dlatego zawsze zachęcamy naszych czytelników do rozmowy telefonicznej z naszymi specjalistami ds. wdrożeń systemów hotelowych. W oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie dobieramy najbardziej optymalne rozwiązania i co najważniejsze - jesteśmy ludźmi i rozumiemy potrzeby ludzi - nie robotów

Kontakt: tel. (12) 656-51-58 lub sprzedaz@escsa.pl.

Dodane przez Agnieszka Skotniczna

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu