zmień dział







Marketing mobilny dla klientów gastronomii

Marketing mobilny dla klientów gastronomii

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2025.12.11

  1. Optymalizacja strony internetowej
  2. Reklama w Internecie
  3. E-mail marketing

Marketing mobilny dla klientów gastronomiiKlient restauracji czy małej gastronomii zarówno turysta jak i ten miejscowy to bardzo często klient mobilny tzn. szukający informacji na smartfonie. Prowadząc biznes nowych klientów szukamy niemal zawsze,   w związku z czym nasze działania marketingowe powinny wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Szczególnie ważne jest zadbanie o działania marketingowe dotyczące urządzeń mobilnych. Z   badań rynku internetowego   wynika, że coraz więcej wejść na strony www notuje się z telefonów komórkowych i tabletów. Jednym z elementów składających się na sukces naszego lokalu gastronomicznego są dostosowane do smartfonów strony internetowe oraz aplikacje internetowe, które pozwalają konsumentom przeglądać menu, rezerwować stoliki, zamówić posiłek, zapłacić za niego i zlecić dostawę. Idealnie jeśli na dodatek są zintegrowane z programem do zarządzania gastronomią.

Optymalizacja strony internetowej

RWD (Responsive Web Design) to technologia projektowania strony internetowej w taki sposób, aby jej układ oraz wygląd automatycznie dostosowywały się do rozmiaru okna urządzenia, w którym jest przeglądana. Strony www tworzone w tej technologii są uniwersalne i wyświetlają się   dobrze zarówno w przeglądarkach internetowych na komputerach stacjonarnych, notebookach jak i smartfonach czy tabletach. Tworząc responsywną stronę zwiększamy liczbę odwiedzin co w dalszej kolejności przenosi się na zyski naszej restauracji czy kawiarni. Jeżeli dopiero zakładasz swój serwis warto zainwestować w stronę w technologii RWD
Jeżeli nie chcemy zmieniać   dotychczasowej strony internetowej na responsywną możemy zbudować jej odpowiednik   w wersji mobilnej. Strona mobilna jest oddzielną i niezależną stroną internetową, najczęściej występującą pod subdomeną m.twojafirma.pl. Mobilna strona jest uzupełnieniem   tradycyjnej strony.
 

Reklama w Internecie

Za pomocą reklam Google Ads oraz Meta Ads (Facebook i Instagram) możemy w prosty sposób zwiększyć zasięg i dotarcie swojej strony do większej liczby klientów. Pamiętajmy również o reklamie graficznej, która przyciągnie uwagę skuteczniej niż zwykłe reklamy tekstowe.
 

E-mail marketing

Pierwszą bardzo ważną sprawą przy e-mail marketingu jest przekonanie naszego klienta do zostawienia swojego adresu e-mail. Następnie możemy przeprowadzać kampanie mailingowe pamiętając jednak o tym, że wysyłane wiadomości muszą zawierać korzyści dla klienta. Aby skutecznie zachęcić klientów do odwiedzenia naszej restauracji możemy w wiadomościach wysyłać rabaty, promocje oraz interesujące go informacje. E-mail marketing jest rozwiązaniem którego zaletą jest głównie relatywnie mały koszt w porównaniu do tradycyjnych akcji promocyjnych (np. kolportaż ulotek), ponadto daje ogromne możliwości docierania do nowych grup klientów i generowania przychodów.

A czy wiesz, że?

Czy wiesz, że dla pełnego sukcesu w gastronomii, działania marketingowe, zwłaszcza te mobilne, powinny iść w parze z niezawodnym zapleczem technologicznym? Nowoczesne oprogramowanie restauracyjne jest kluczowe dla sprawnego zarządzania zamówieniami, rezerwacjami i całą operacją, które często są inicjowane przez klientów mobilnych. Rozwiązania takie jak program dla gastronomii POSbistro czy program Foodsoft pozwalają na optymalizację pracy, od obsługi stolików po zarządzanie dostawami. Nie zapominajmy także o specjalistycznych programach dla pizzerii, które odpowiadają na unikalne potrzeby tego segmentu.

Skorzystaj z darmowej konsultacji - nasi doradcy są do Twojej dyspozycji:

Dział Handlowy ESC SA
ul. Mieszczańska 19, Kraków
(12) 656 51 58
sprzedaz@escsa.pl


Dział Handlowy ESC SA
os. Teatralne 3, Kraków
(12) 656 33 64
sprzedaznh@escsa.pl

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu