zmień dział







Zalety korzystania z oprogramowania gastronomicznego zintegrowanego z hotelowym

Zalety korzystania z oprogramowania gastronomicznego zintegrowanego z hotelowym

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2025.12.10

Zalety korzystania z oprogramowania gastronomicznego zintegrowanego z hotelowym 

Hotele coraz częściej przypominają małe miasteczka, w których goście znajdą wszelkie udogodnienia – restaurację, SPA czy pokój zabaw. Nic dziwnego, że tak duże przedsiębiorstwo wymaga odpowiedniego zarządzania. Oferowane na rynku oprogramowanie dla hoteli oraz systemy gastronomiczne pozwalają zapanować nad wszystkimi aspektami, jednak najlepsze efekty osiągniemy korzystając z integracji odpowiednich systemów.  Usprawni to pracę, przepływ środków oraz kontrolę nad wszystkimi obszarami działalności.

Część hotelowa wymaga specjalnego oprogramowania, które pozwoli na zarządzanie rezerwacjami, natomiast w przypadku lokalu gastronomicznego liczy się wsparcie sprzedaży i kontrola stanów magazynowych. Najpopularniejsze produkty dla branży HORECA to KWHotel, a dla gastronomii POSbistro, a co jeśli zintegrujemy oba systemy? Przedstawiamy zalety takiego połączenia.

Optymalne zarządzanie lokalem hotelowo-gastronomicznym

Zintegrowanie systemów zarządzania to przede wszystkim oszczędność czasu i udogodnienia dla pracowników oraz klientów. Wszystkie dane będą do sprawdzenia od razu – np. przy rezerwacji pokoju będzie można automatycznie zamówić śniadanie. System POSbistro to aplikacja na tablet lub urządzenie mobilne, bez problemu będzie można zatem obsłużyć klienta przy basenie czy w pokoju. POSbistro idealnie uzupełni systemu zarządzania rezerwacjami KWHotel. Gdy gość hotelowy zamelduje się w pokoju jego dane automatycznie zostaną przesłane do programu gastronomicznego. Pozwala to połączyć wszystkie rachunki i podsumować je przy wymeldowaniu. Dzięki temu kelnerzy i recepcjoniści mogą wykonywać swoją pracę, a wszystkie dane automatycznie przekazane są widoczne dla obsługi w każdym momencie. Sam klient czuje się także zaopiekowany, a jego finanse pod kontrolą – sam nie musi już pamiętać, aby zabierać portfel do baru lub na basen, bo rachunek będzie podliczał się automatycznie. Z pewnością wpływa to na atrakcyjność hotelu i sprawia, że klient chętniej wróci oraz będzie polecał dane miejsce znajomym.

Połączenie oprogramowania hotelowego z gastronomicznym to także oszczędność ekonomiczna. Jeden system uzupełnia drugi, nie ma zatem potrzeby na zakup dodatkowych programów, a wszystkie najpotrzebniejsze dane i informacje będą w jednym miejscu. Pozwoli to nie tylko na sprawną obsługę, ale także zapanowanie nad rezerwacjami, stanem magazynowym produktów hotelowych i restauracyjnych, kontrolę czasu pracy pracowników, kwestii finansowych, księgowych i kadrowych. Integracja KWHotel oraz POSbistro to usprawnienie pracy całego zespołu i podniesienie jakości usług hotelu na zupełnie inny, wyższy poziom. Obydwa programy dostępne są w naszym sklepie: https://www.escsa.pl/sklep/  oraz w dziale handlowym, gdzie mogą Państwo uzyskać szczegółowe informacje na temat produktów.

A czy wiesz, że?

Czy wiesz, że kompleksowe zarządzanie obiektem hotelowo-gastronomicznym wykracza daleko poza podstawowe systemy? Oprócz rozwiązań takich jak KWHotel w wersji PRO, które usprawniają obsługę rezerwacji, dostępne są także zaawansowane systemy izzyHOTEL oraz programy X2Hotel, które znacząco rozszerzają możliwości zarządzania częścią hotelową. Dla segmentu gastronomicznego, poza wspomnianym w artykule POSbistro, proponujemy takie opcje jak oprogramowanie dla gastronomii 4Rest/izzyRest, specjalistyczne systemy gastronomiczne SOGA czy program Foodsoft. Istnieją nawet dedykowane programy dla pizzerii, optymalizujące procesy w konkretnych typach lokali. Pełną synergię często gwarantują zintegrowane rozwiązania, takie jak pakiet oprogramowania X2 System, łączący funkcje hotelowe i gastronomiczne w jednym spójnym środowisku. Co więcej, dla pełnej kontroli nad całym przedsiębiorstwem, warto rozważyć wdrożenie zaawansowanych systemów ERP oraz nowoczesnych systemów sprzedażowych, będących częścią szerszych programów do zarządzania firmą. Takie kompleksowe podejście nie tylko usprawnia codzienne operacje, ale także zapewnia precyzyjną kontrolę nad finansami, magazynem i personelem, przyczyniając się do długoterminowego sukcesu Państwa obiektu.

Skorzystaj z darmowej konsultacji – nasi doradcy są do Twojej dyspozycji:

Dział Handlowy ESC SA
ul. Mieszczańska 19, Kraków
(12) 656 51 58
sprzedaz@escsa.pl


Dział Handlowy ESC SA
os. Teatralne 3, Kraków
(12) 656 33 64
sprzedaznh@escsa.pl

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu